22 juli 2011

Sommarblommor!

Lite sommarblommor på balkongen just nu! Alla pelargonerna blommar (eller är i knopp) och mina ytte-pytte-sticklingar som jag köpte billigt på Plantagen i våras har vuxit upp och skaffat sig ett jobb blivit stora! Det var fuchsiorna och en petunia. Flitiga Lisorna är verkligen flitiga, jag toppade ju dom ordentligt när jag hade köpt dom (typ klippte bort varenda knopp) och nu blommar dom så det stänker!

Igår var det verkligen varmt ute (27grader) och vi satt läääänge på balkongen. Jag tog ut en lampa och då kunde man sitta där och läsa till bortåt halv tolv på kvällen! (Ja, man kunde säkert sitta där ännu längre, men då gick jag och la mig ;) 

Sen har det regnat i natt, men ingen åska här (tyvärr, jag älskar åska!) Nu är det halvklart och dryga 20 grader, hoppas uppehållet håller i sig, det är Café August som gäller ikväll... 

5 kommentarer:

AnnaKK sa...

Hejsan!

Du är så pysslig med dina blommor, och det gillar de ju uppenbarligen. Så fi-i-ina!! :-) (Skäms nästan över att jag inte har lyckats få rudbeckiorna lika frodigt prunkande, men vi säger väl att det var den tuffa vintern och långa frostperioden i maj som tog lite musten ur dem... <:-) (Och INTE det faktum att jag inte har gödslat jorden ordentligt åt dem... Hm!)

Jo, jag har också ett 50-mm´s, men jag använder det nästan aldrig. Är nog helt enkelt ingen "fastoptik-människa"!? Saknar alltid zoom när jag använder det... Så det jag sneglar efter nu är alltså en normalzoom, fast med större spann (och bättre kvalitet) än kitobjektivet.

Mimmi sa...

Jag väntar fortfarande på att sommaren skall komma ..det känns inte som det har varit någon än.
Det var jätte fina blommor .. en liten fin oas att sitta och njuta i :)

Morten Pedersen sa...

Flott samling av sommerblomster.

Södermadame sa...

Håhåjaja, nu åter hemma och kollat din blogg,fina sommarbilder.
Ha det allra bäst i K-stad!

soffie sa...

å så vackert du har det på din balkong:)
men har du inga mygg där på balkongen?
ses snart:)