11 juli 2011

Fågelbråk del II

Det är ett himlans liv på skatorna och kråkorna i björken, trots att den är stor nog åt dem alla. Tycker jag. 






Till slut hittade alla varsin plats. Och vid skrivandets stund sitter det inte en enda pippi därute. 

Jag träffade MIMMI idag igen vid Slusscafét och sen tog vi en sväng till Sundstatjärn för att kolla in de röda näckrosorna! 

De här små änderna var betydligt lugnare än "mina" fågelkompisar där hemma...

 Allt detta fotat med Nikon P90 om det är någon som undrar...

8 kommentarer:

Mimmi sa...

HA HA HA vilka bilder och vilken text :D jag satt och skrattade när jag tittade och läste. Det var väldigt med fåglar du har i det trädet :)
tack för idag
kram :)

i stora drag sa...

Men som det går till där i ditt fågelträd! De är ju rent tossiga! Kul fångat!

Tjusig näckrosbild! Du har snitsat till den lite, ser jag!
Rätt svårt att fota röda blommor, tycker jag, det blir så intensiv färg.
/Pia

mammakero sa...

Du har verkligen första parkett till trädshowen! Det är alltid lika kul att läsa dina pratbubblor!
Näckrosor är jättefina och lite magiska, men de rosa (röda) är det ännu mer!

Anonym sa...

Måste hänga med till Café August när vi kommer hem. Är idag på väg till Landvetter med Foxy

Lambergsfrua sa...

Nu har jag haft en trevlig stund tillsammans med dina fåglar - du är en strålande fotograf och dina pratbubblor ger en annan dimension till dina foton. Kul!
Röda näckrosorna - mmmm.
Kram!

Fröken M sa...

underbara bilder och texter som vanligt !!
Visst är det väl typiskt att man inte får ha något ifred ! Nya stolar lär det bli, men en billig variant som förmodligen kommer låsas fast på kvällarna...

södercirrus sa...

Vilket fågelliv, inte lätt att vara varken skata eller kaja!
Kul!
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Maria Thorbjörnsson sa...

Tack för ett gått skratt..och lilla Anden så vackert poserande..ha det..Maria