08 juli 2011

Lite röda näckrosor..

Jag cyklade runt lite i förmiddags, jag tänkte kolla om de röda näckrosorna hade börjat blomma. Och det hade de! Jag hade bara med mig Lilla Blå och den har ju ingen vidare zoom, men så här blev bilderna från idag: 
 En fontän mitt ute i sjön! 
 Och här är några som sov middag. Jag försökte att inte störa dom...näckrosorna syns i bakgrunden.
 Mamma and var lite vaksam, men de låg kvar i alla fall. 
Här är en av båtbussarna på väg in i slussen. Den måste öppnas manuellt varje gång en båt ska åka igenom där. Slussen förbinder Vänern med Klarälven. Och bredvid slussen så finns det ett mycket trevligt café (ja, jag besöker fler ställen än August!) som heter Slussvaktarcafét. Det är ett gammalt hus med en liten trädgård och det var slussvaktarbostaden förr i tiden. Jag träffade Mimmi där för en fikastund och det är alltid trevligt!

Här har det åskat (lite) och regnat (mycket) så nu är det lite svalare ute. Men inne är det fortfarande runt 25 grader.. 

8 kommentarer:

i stora drag sa...

Så du har varit och kollat redan! *hi hi*
Hos oss skulle de tydligen blomma som mest denna veckan, så det var därför vi skyndade oss dit!
Mysiga bilder!
Har gjort vid bilder ikväll på mina näckrosor, men de får jag lägga ut en annan dag.
Ha en fin helg!
/Pia

Mimmi sa...

Jag tyckte det var bra att du "bara" hade den lilla kameran med .. för dessa bilder var så himla bra .. här fick man se lite mer och fler motiv i en bild .. det var mycket bra bilder :)
Tack för idag .det var jätte mysigt :)
kram :D
PS nu regnar det här igen .. så det blev ingen kvälls promenad :)

Peters bildmagi sa...

Fina bilder. Röda näckrosor är ju inte varje dag man får se :-)

Ninni sa...

Vackra bilder från vår vackra stad!!

Ha en skön dag.kram

♥ Carina ♥ sa...

Lilla blå sköter sig fint tycker jag :) Det var ju jättefina bilder.
Vilken idyllisk plats, så vackert!
Kram

Lambergsfrua sa...

Inte ska du klaga på Lilla Blå! Bilderna blev ju riktigt bra och inte störde den fåglarna heller;)
Visst är det fint med alla blommor som finns i Karlstad, men jag tycker det är lite synd, att man satsat på nästan enbart "Olika blå nyanser". Det behövs något ljusare också för att lyfta fram allt det mörkblå, som jag tycker "försvinner" i grönskan.
Åskan och regnet igår friskade i alla fall upp luften lite grann. Nu känns man levande igen =D
Kramar!

mammakero sa...

Jättefina bilder! Inte bara näckrosbilden... Mysigt lät det med Slussvaktar caféet! Bron med de fina blomsterarrangemangerna var fin!

soffie sa...

men du skulle ringt mej då du ändå va i mina kvarter!jättefina bilder,får nog ta mej en tur där imorrn bitti å fota den!