05 juli 2011

Strawberry fields forever..

Jag fick följa med söta Carina idag och plocka jordgubbar! Åh, det var så länge sen jag var iväg och gjorde det. Minst tio år sen. Nu behövde jag inte plocka så mycket, eftersom min frys är mätt och inte vill ha mer jordgubbar (eller nåt annat) instoppat i sig. Men, men...man kan ju passa på att äta. Tur att dom inte kontrollväger en innan som dom gör med hinkarna! 
"Hallå där, ni vägde ju 55 kilo innan och nu väger ni 57!" 
 Och gubbarna var stora i år...vi provsmakade på alla sorter och kom fram till att sorten Salsa var allra godast! 
 Nu körde vi inte så fort...
 Här är jag i full färd med att plocka potatis också! Det är kul. En stund, tills ryggen säger ifrån. Men nån hink går bra, och så gott det är med alldeles självplockad nypotatis. Eller färskpotatis. Vad säger ni?
 De spelade svårfångade de små liven...
 En annan jordgubbsbild...
 Och en från undersidan också! Och sist men inte minst: 
Potatisen! Fast det vette 17 om inte vissa jordgubbar var lika stora som en del potatisar! Så stora har jag aldrig sett i literförpackningarna på stan! Fyra gubbar och de fyller upp en hel liter, haha! 

10 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Ja men det är ju något alldeles speciellt att åta pinfärska jordgubbar och nyskördad potatis. Det är väl lyx om något. Lyckost där=D
Kramar!

soffie sa...

men å vilka stora gubbar du hittade mums va gott,å potatis va roligt att skörda dem själv det har jag aldrig provat,tack för en mysig kväll:)

soffie sa...

nu funka länken;) knäppt att den inte gjorde det förut,kramelikram

Ninni sa...

Mmmm såå gott, ja jisses vilken gubbe=)

Färsk potatis säger jag nog för det mesta.

Jepp länken funkade nu, har den inte gjort förut.
Hänger du med idag så vi får ses??

Kram kram

Ninni sa...

Kul att träffas..ja nu kommer solen fram jippi!

Tack för länken såg redan att det fanns böcker jag gillar.

Kram

Anonym sa...

Åh vad gott!

Mimmi sa...

Men du fick tag på potatisen till slut i alla fall :)
Det var länge sedan jag var iväg och plocka jordgubbar .. det var riktigt mysigt när man gjorde det :)

mammakero sa...

Vilka härliga gubb- och potätbilder! Jag känner mej alltid så "rik" när jag kan gå ut i skogen, eller potatislandet och plocka det jag vill ha att äta! Mumsigt värre!

Söderris sa...

Snart får du fota BLÅBÄR, ska du plocka några liter bland tomtar och knott? :-)

Unknown sa...

Vilka läckerheter du bjuder på! Nyupptagen potatis och jordgubbar - kan det bli bättre?
Ha en go fortsättning på sommaren! /SA