30 juli 2011

Mera Göte!

 Här är lite fler bilder (om nån är intresserad ;)
 Gissa vad detta är?! Ja, inte figuren till höger, det är ju jag, men den härligt rosa saken! (Ja, inte min keps heller då...)
 Jo, det är en gammal brandvagn! 
 "The Bonnie ship Blue Diamond go fishing for the whale..." Nej, denna båt hittade ju bara en kota...den var inte liten!
 I Slottsskogen fanns ett mini-Skansen med lite landskapsstugor!
Och så bevittnade vi ett drama! En tusenfoting hade bitit sig fast i magen (?) på en daggmask! Hur den hade tänkt få död på den vet jag inte...Om vi räddade masken? Självklart ;) Tusenfotingen fick se sig om efter ett annat byte den kvällen...

Och nu en väderrapport för de som är intresserade:
Sol. Sol. Varmt. 25 grader i skuggan. 

Själv bakar jag baguetter och ska göra kycklingsallad. Det ska nämligen bli bröllopsfest (nej, inte min...utan sonens. Och inget bröllop, utan bara fest!)  Nere i en sval källarlokal! Men jag klagar inte på värmen...om man får hålla sig i skuggan... 

8 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Vi får håpe det ikke begynner å brenne for den brannvognen så litt sliten ut.

Vi liker gamle ting!

AnnaKK sa...

Eftersom du håller på med maten, så är det nog inte du som ska gifta dej - men det ÄR faktiskt lite kryptiskt när man läser sista stycket i inlägget!? ;-)

Hur som helst... Ha ett jättetrevligt bröllop!!! :-D

i stora drag sa...

Hej Yvonne!
Ser att du haft en trevlig resa till Göteborg! Såg härligt ut!

Nej, jag klagar heller inte på värmen - för någon sådan har vi inte, det behövs sol till det!

Ha en mysig kväll!
/Pia

Söderkepsägarinna sa...

Nu hemma ifrån storstan, visst fick vi en trevlig cykeltur med nya söta och rara kepsar på våra hövven!

soffie sa...

va fina bilder å ha det toppenkul på festen:)

Mimmi sa...

Självklart är jag .. i alla fall intresserat av att se dina bilder från götet :)
Hm .. kycklings sallad... när var det du sa du skulle komma upp hit? .. med kycklings salladen ;)

♥ Carina ♥ sa...

Vilken fin gammal brandvagn. Figuren till höger, inte lika gammal, men minst lika fin :)
Kram

mammakero sa...

Det lät gott med kycklingsalld och baguetter! Härligt med sommarvärme! Jag klagar inte heller, trots att svetten rinner så fort jag arbetar lite...
Koolt med Valk otan!