31 juli 2011

Ibland är det tur...

 ...att det finns skyltar som pekar ut vägen åt mig! 
 Men man kan ha trevligt ändå:
 "När man druckit lite vin, ser man lätt en vit kanin. Ser man ingen vit kanin, har det blitt för lite vin" :D
 Styrsö är en ö utanför Göteborg. Dit tar man färjan med Styrsöbolaget, det tar en halvtimma ungefär och sen är man framme på denna härliga, bilfria ö! Däremot finns det gott om flakmoppar...
Och allra högst på Styrsö är Stora Rös, 60 m ö.h. Där ligger också ett bronsåldersröse som är daterat till c:a 3000 år f.kr. 

Nu har jag snart slut på Göteborgsbilder, jag lovar ;) Det har varit för varmt här för att sitta inne vid datorn och redigera bilder och så. För övrigt har det varit för varmt att vara ute också nästan :P 28 grader...

Men det har åkts båtbuss! Mer om det i nästa inlägg..nu blir det lite balkongsittning. Det regnade lite förut och då sjönk temperaturen några grader. I morgon hoppas jag bostadsbolaget lagar fläkten på taket, den har varit sönder i över en vecka. Detta innebär att i badrummen är det väldigt fuktigt och matos (!) drar ner i fläkten...blä...

9 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Det er klart litt vin må til. Da blir det også lettere å finne fram i skiltene på det første bilde.

soffie sa...

härliga bilder å härligt väder,hoppas fläkten blir lagad hos er,
må gott

AnnaKK sa...

Mindre än en BIB vin är nog inte lönt om man ska lyckas reda ut den där vägvisarskylten till fullo...!? ;-)

Jag såg en svart kanin i vägkanten strax utanför tätorten en dag i förra veckan, eller när det nu var. Funderade på om det var en vanlig vidkanin i ovanlig färg, eller om det var en förrymd tamkanin... Skit samma, bara den håller sej där och inte skuttar upp på vägen och hamnar under en bil! <:-)

Södersol sa...

En vit kanin är ju inte lika olycksbådande som om vi hade sett en rosa känguru med damasker på fötterna för då hade vi nog hört sirener närma sig...ifrån Harald Treutigers place, som ligger på kullen där vi gick vilse utan något vitt i blodomloppet!
Riktigt roligt, den lilla runda kaninen bara satt där och studerade oss, kanske för att ha något att berätta för sina kamrater, vem vet?

Maria Thorbjörnsson sa...

En resa i glädjen och humorns tecken..ni ser verkligen ut att ha haft skitkul..ursäkta ordvalet men så säger man ju när något varit så där x-tra bra..ha det..Maria

Mimmi sa...

Allt blir lite lättare att se när man har fått lite vin .. har jag hört :)
Ush är fläkten sönder .. ja då får man hoppas att de ..kanske... för .. en .. gång...skull .. kan göra något åt det inom det snaraste..men de brukar inte vara så snabba på att fixa till fel .. har jag märkt

Lambergsfrua sa...

DEn där om vin och lite vit kanin, gillar jag som alla dina fina bilder, från Göteborg eller snarare Styrsö/Donsö. Jag gick på speciallärarutbildningen i Gbg tillsammans med en Morgan från Donsö - men jag minns inte hans efternamn. Hanvar i alla fall då gift med en tjej från ön. Ja, ja, jag vet inget om hur det är med dem idag.
Önskar dig en skön stund på balkongen.
Soliga kramar,

mammakero sa...

Härliga pilar! Bra att veta vart man står här i livet!
Då har det blivit för lite vin, för någon vit kanin har jag inte sett!

Ehwa sa...

Vill följa din blogg men hittar ingen "följaknapp"?