13 juli 2011

Sluss och sång

 Häromdagen satt jag och väntade nere vid kanalen här i stan. Det går båtbussar där (och jag har inte åkt dom än, attans!). De åker runt stan här i olika turer och kostar inte mer än en bussbiljett! 

 Sen kan man mata lite änder om man vill:
 Och vid sidan av slusskanalen satt det ungdomar och sjöng för de förbipasserande! Jättetrevligt! De har det här som nån slags sommarjobb, och värre jobb kan man väl ha! 
 Näckrosorna i Sundstatjärn är såååå vackra nu.


Och en riktigt röd en lite längre bort! Detta är en mutation av vita näckrosor, och de enda "vilda" röda näckrosor vi har i Sverige finns i Tiveden. 

Idag har jag lagat min cykel, nytt däck och ny slang gjorde susen, och nu är det "orunda" däcket runt! Tjoho! 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var ju bra att det är runt igen .. jag har för mig att ett cykelhjul skall vara det :)
Det var jätte fina bilder du fick den dagen :)
kram :)

mammakero sa...

En av dotterns bästa vänner har haft ett sommarjobb i tre veckor där de gått runt i staden och spelat för folk. På gatorna och på ålderdomshemmen! Mycket uppskattat sommarjobb intygar hon!
Vad skönt med en fungerande cykel! Bra gjort!

Maria Thorbjörnsson sa...

Så bra som bara en sommardag kan va..ha det..Maria

soffie sa...

å va vackra bilder!!!

AnnaKK sa...

Hon har inte bara varit och "badat", ser jag, utan även gatufotat! :-D Det var ju sånt jag skulle ägna mej en del åt i sommar, ju... Och det har jag väl också gjort lite då och då mellan turist- och konsertfotandet och så där. Men något att visa upp på bloggen har det inte precis blivit... <:-) Men sommaren är ju inte slut än i och för sej!

Ha en fin dag!! :-)

Peters bildmagi sa...

Härliga bilder från "sommarstaden".
Finns det en camping vid Skutberget? Jag kanske skulle campa där i så fall...
Ett bra cykeldäck behövs så här i sommartider :-)