23 juli 2011

Jack Vreeswijk

 Igår var jag på Café August med Sofie och kollade på en sångare som inte går av för hackor:
 
"Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut, jag drömde det var fred på jord, och alla krig var slut..." Nej, Jack Vreeswijk sjöng inte denna men mycket annat av sin fars sånger, kända och mindre kända.
 Och en sån gitarrist som Love Tholin får man leta länge efter!
 Glass med cola är gott!
 Och så fotade jag Sofie med Jack! Hon tvekade lite först, men han är så snäll och trevlig så det var inga problem! 
 Tidig morgon i öster, klockan fyra på morgonen...Jag vaknade av åskan och kunde sen inte sova på ett tag, jag tänkte på detta hemska i Norge och hur förutfattade meningar många har...

7 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Det må ha vært en flott opplevelse.

mammakero sa...

Jag förstår att er kväll med Jack var underbar!
Även jag undrar hur det kan finnas såna människor som gör såna saker.

Mimmi sa...

Nog såg det ut att ha varit en fin kväll :)

♥ Carina ♥ sa...

Aha! Nu går det upp för mig att Sofie och du är bekanta :)
Vilken trevlig kväll ni verkar ha haft :)
Kram

AnnaKK sa...

Jag hade än en gång jättegärna varit med på Caféet - tycker ni lyckas ta dit artister som är precis i min smak varenda gång!? :-D

Den mänskliga hjärnan fungerar på det där viset: Den söker en snabb enkel förklaring och tar den som ligger så att säga närmast till hands. Fast det är väl inte så bra alla gånger när den principen får råda även i nyhetsrapporteringen... Men nu börjar det visst klara mer och mer ang vad förövaren egentligen är för typ och jag kan tänka mej att det redan nu är ett intensivt drev från bok- (och film?)bolag om att få köpa utgivningsrättigheterna till hans 1500 sidor långa skrift...

soffie sa...

Å vilken kväll det blev,fina bilder ,kram

Söderada sa...

Efter regn kommer sol, hoppas att den tittar fram i Göteborg!
Ha en go söndag!