12 juli 2011

Fågelbråk del III

Senare igår kväll var det kråkornas tur att invadera björken. Det är alltså två ligistgäng. Kråkorna mot Skatorna. Få se vad nästa drag blir...och vilka som står för det! Haha! 

För övrigt har jag lagat min cykel idag..phju! Att ta av bakhjulet är inte speciellt svårt, men att få dit slangen på rätt sätt sen...aaah! Däcket blir inte helt runt på nåt sätt...Nej, inte fyrkantigt ;) men det känns som ett litet "bump" när man cyklar. Jag vet att det är något med att man inte fått dit däcket rätt, men min lokala cykelreparatör har aldrig tid med en gång. Och utan cykel kan jag ju inte vara! Jaja, hoppas lagningen håller nu då (för andra gången). 

9 kommentarer:

AnnaKK sa...

Onekligen en intressant björk att ha uppsikt över! :-D

Jag kollade lite på exif-filerna till Sanna- och Vincentfotona. Båda är tagna med bländare 5,6 (jag har haft AV-inställningen på, och själv valt den bländaren alltså). Sanna-fotot fick tiden 1/80 sek med ISO 400, så för att få snabbare slutartid hade jag ändrat till ISO 800 tills Vincent framträdde. Vitbalansen stod på dagsljus, och det var det ju också eftersom konserten var rätt tidigt på kvällen. Förmodligen kan man testa med glödlampa eller lysrör om det är en massa strålkastare/spotlights - eller rätt och slätt testa med autovitbalans. (Alternativt fota i RAW, så man kan rätta till den i efterhand...).

Jag tycker mitt 18-200 funkar bra till semester-, rese- och folkfoton och sånt där vanligt alldagligt fotande, men inte till fåglar och annat smått. Om det är nån större skillnad i kvalitet mot det du har (Tamrons, eller?) vet jag inte, men eftersom de (väl??) ligger i ungefär samma prisklass (kring 5-6000:-) så borde det ju inte vara det...

Hoppas du får till lite konsterfoton på Café August ikväll då!! :-)

mammakero sa...

HAHAHA!! Jag håller med Anna KK - du har en mycket intressant björk att hålla uppsikt över

Fröken M sa...

Hihi... med lute trix kan man fixa en irish coffe med prylarna som förhoppningsvis kommer med bud i morgon ;)

Unknown sa...

Kul som tusan med dina fågel-bråkar-bilder!
Ha det gott! /SA

Söderbär sa...

Finns det inte innerslangslösa cykeldäck, det har ju bilar sen lång tid tillbaka?
Hör med din bikereparatör....

Nu plockat 10 l vinbär, 2 liter blåbär och en handfull kantareller !

♥ Carina ♥ sa...

Vad duktig du är som agerar cykelreperatör. Bra kvinna reder sig själv :)
Kram

AnnaKK sa...

Toppen att du lyckades fixa cykeln själv sen! Och är det så reparatören faktiskt inte har ti-i-id... Ja, då kan du ju slå dej in i branschen och starta en egen verkstad med ordentlig sö-ö-ö-örvis!? :-D

Okej, ang objektivet... Ljusstyrka kostar mest, men skärpa kostar också - så det är absolut så att man får vad man betalar för.

soffie sa...

va duktig du är jag låtsas alltid va en dum blondin så P fixar mina saker som går sönder;) himla effektivt:)
kramen

Mimmi sa...

Det är ganska mycket för dig att hålla reda på vid den björken ser och hör jag :)