04 juli 2011

Inte lätt att vara...

...vara skatmamma nu! Skrattmåsen däremot bryr sig inte ett skatt om vad sin halvvuxna unge gör. Den skriker en halvtimma och sen ger den upp. Ungen alltså.. 

 Och att veta vilken familj man tillhör är heller inte så lätt just nu för många:

Försöka duger! 
Men föräldrarna är nog rätt trötta på sina tjatiga barn...

I morse blev jag överraskad av den kyliga och torra luften! Det har ju varit minst 22 grader i flera dagar nu, så 18 grader kändes lite kyligt..

Och när jag dammsög på balkongen så lyckades jag min dammsugare välta ut en kruka med jord och slurpa i sig några blad från en blomma...Lite vild idag min dammsugare är! 


Men nu blir det en hasselnötslatte! 

8 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Visst står det saker ivägen ibland när man dammsuger..fnissfniss..åh dessa pippibarn..skönt med god fika efter allt..ha det..Maria

Mimmi sa...

Ha ha .. vilka härliga bilder :)
Ja inte är det varmt idag även om de hade visat att vi skulle få 24 plus .. det blev det ju inte .

Ninni sa...

Ja onödigt kallt var det idag=(

Ja va måsbebisarna skriker..

har ni kollat på resor i höst??
Kram kram

i stora drag sa...

Kul med alla fåglar och deras ungar nu!
Här i Skåne är det fortfarande klibbigt varmt, inte mycket sol, men fuktigt, fuktigt! Än har vi klarat oss ifrån översvämningar hos oss.
H en bra vecka!
/Pia

mammakero sa...

Jag älskar dina fågelbilder (och andra bilder) med pratbubblor, som är så klockrena!
Vilken vild dammsugare du har!

soffie sa...

fniss va bra bilder,får se om vi ses imorrn:)kul att ses igen!

Fröken M sa...

hahaha... KO-driver :) Där fick jag mig ett gott skratt !!
KRAMAR

AnnaKK sa...

Svejsan!

Här blev det nåt kolsvart blatte-kaffe innan ikväll. Lite ovan vid bryggaren i husvagnen, får vi väl skylla på. <:-) Och frukostkaffet köpte vi faktiskt på en Statoilmack... Så det är lite primitivt det här campinglivet. Men vill man se världen får man väl offra sej lite!? :-) Och så här nordlig värld har jag inte tidigare skådat. Fi-i-int!!

Fast din fågelskådning här är nästan ännu finare! :-D