31 maj 2010

Manifestation


Märklig cykel, va! Men den här mannen påstod att den var helt underbar för hans onda rygg. Han cyklade lätt omkring i 10 mil sa han...och det får man väl tro då! :)
Efter ett par timmars stolpjakt vid Knappstadviken med Soffie var det skönt med en stunds avkoppling på The Leprechauns uteservering. Där träffade jag ett trevligt par som var ute och rastade sina kameror, det var herr Canon och fru Nikon ;) Fotografering förbrödrar!
Det kan man tyvärr inte säga att Israel försöker göra...här är Fredsstatyn på Stora torget, hon lyssnar just på en manifestation mot Israels kapning av skeppen som var på väg till Gaza med förnödenheter. Här i Karlstad var det ett hundratal som samlades på torget i protest mot Israels övervåld, i Stockholm var det över 7000. Hoppas det kommer en tvärpolitisk manifestation mot detta också, det behöver ju inte bara vara vänsterpartiet som reagerar på detta. Fredstatydamen bryter itu sitt svärd och hoppas på en förbrödring...men den lär nog dröja...

7 kommentarer:

mimmi sa...

hm .. nu var det ju så att de anföll dom först och det har nu bevisats på film .. så de försvarade sig .
Den cykel såg ju jätte härlig ut :) men jag tror nog inte att jag vill ha en sån ändå :)
Men glaset där .. det tar jag gärna emot med inne hållet i ;)
Det var jätte kul att vi sågs så där ute idag :)
kram :)

soffie sa...

ja jisses hur kunde det där va bra och skönt att cykla sådär!
Usch det är verkligen vidrigt detta va bra att det uppmärksammas,
gokväll

Unknown sa...

Snygg blogg och härliga foton, även om Du inte har en systemkamera(än)
Kind regards, Elisabeth

Pialotta sa...

Härligt ni bor .. naturen så nära och så Soffie och Mimmi.. måste va hur fint som helst att följas åt med kamran i hand:)
Men du, vilken cykel.. häftig och säkert fint för mannen på den:)
Ja du vilken soppa loppa det ställde till med skeppet som var på väg... En del av Världen är ond .. så ond:(

AnnaKK sa...

Världens arméer kunde väl ha såna där ligg-cyklar!? Tror inte man krigar så mycket i en sån, faktiskt - mer än mot onda ryggar, möjligen. :-)

mimmi sa...

Puh vilken dag .. jag kom inte iväg innan 3 i eftermiddags .. och då fanns det nästan inga av mina motiv kvar ute ..märkte jag :) Jag får göra ett nytt försök i morgon :D
vad har du gjort idag ?
kram :)

Lambersfrua sa...

Jag fattar inte hur den där cykeln kan vara bra för ryggen. Jag tycker
att ,man borde få nackspärr av att kika upp över knäna för att se vägen.Men antagligen inte.

Detta med Gaza är helt fruktansvärt. Det spelar ingen roll, vem som anföll först hit eller dit. I min värld finns det inget som rättfärdigar anfall ett skepp som kommer med medicin och förnödenheter.
Soliga kramar!