22 maj 2011

Blommor och teater

Ja, nu har dom äntligen kommit, liljekonvaljerna! Det är den blomma jag älskar doften av allra mest! Alldeles, alldeles...underbar! 
 Mmmm...sniff, sniff..

Och så den här då..en kastanjeblomma i "regn". Det är kul att leka med 50-mm objektivet och mina närlinser. Stativ använde jag här också, för det blir rätt långa slutartider om man inte har blixt på. Och det har man ju inte.

Igår kväll var vi på Värmlandsteaterns teaterskolas uppsättning av Rika barn leka bäst, som är en historia av Carin Mannheimer om några damer på en bank. De blir arbetslösa och beslutar sig för att starta eget! Och vad blir det då, jo en bordell..förvecklingarna är många och det är en rolig pjäs 


Hoppas det inte ska blåsa lika mycket idag...var kommer all jäkla vind ifrån egentligen? Vindkraftverken? ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysko det blev när jag gick in till dig..då hamnade jag på 17 maj??

Men lite klickande hamnade jag på rätt inlägg=)

Mmm gillar bilden på liljekonvaljen..jättefin!

Ha en sköön söndag..på tisdag är det stormvarning..men hallååååå

Kram Ninni

söderblåst sa...

Mmmmmmmmmmm, va gott liljekonvaljer doftar, mmmmmmmm!

Höll på att blåsa av motorvägen ifrån Göteborg, sen blev det krypfart.

Teaterapa?????? eller i bordelltankar????? Hihi!

Mimmi sa...

En kanon fin bild den första blir min favorit :)
Ja det blåser inte lika mycket idag ..men istället fick vi ingen sol ..efter klockan 12 vill säga :)

mammakero sa...

Ja, det är en underbar doft, Liljekonvalj! Själv låg jag på mage i gräset och fotade konvaljer och vinden blåste deras doft på mej! Underbart!

Anonym sa...

Som tidigare sagt, så står det en massa stora fläktar längs Danska kusten........därav blåsten.Vi måste sluta sälja el till danskarna!
/bror

Anonym sa...

så vacker liljekonvalj. Hann i alla fall se dem innan vi åkte. Hoppas att rhododendron, azaleorna och syrenerna inte har blommat ut innan vi kommer hem. Ha det så bra och hoppas det är soligt och skönt hemma.