14 maj 2011

Öppet brev till mina sandaler.

 Kära sandaler. 
Jag vet att ni tycker om att leka kurragömma, men ni får gärna komma fram nu. Jag erkänner att ni hittat ett jättebra gömställe (var det nu är) men nu börjar jag längta efter er. Sex månader kanske är en lagom lång tid att gå i ide, men nu börjar det bli dags för er att börja jobba lite igen. Så nu hoppas jag att ni står framför min ytterdörr i morgon, pigga och alerta för att trampas på! Eller det kanske är det ni inte vill...bli trampade på. Om det är därför ni håller er undan så ska jag gå försiktigt fram, jag lovar! Jag kommer att leta igenom vinden och alla skåp och garderober en gång till och ropa "fritt fram" och då hoppas jag ni kommer springande mot mig...
Er ägare.

Så. Nu hoppas jag dom fattar att jag vill hitta dom. Igår letade jag på vinden. Men nejdå. Inga sandaler. Jag ska gå igenom allt en gång till, riktigt systematiskt och hittar jag dom inte då (det är sisådär fyra par) så måste de ha försvunnit vid flytten. Suck. Sandaler på sommaren vill jag ha... 
 Mmm...sött grodpar i trädgården på Café August.
 Och denna trädgårdstomte är nog inte att leka med! Det är säkert han som bestämmer där uppe...
I väntan på att hitta sandalerna får jag ha mina nya rosa skor. Det är inte fy skam det heller...

Idag släpps det tjugo nya stolpar! Gissa vilka som ska ner på torget och sen ut i skogen...

8 kommentarer:

AnnaKK sa...

Nämen, är de fot-farande borta!? 8-I Vilka luringar!!!

Vad kul med Cornelis-kväll. Kan tänka mej att han är extra inne nu efter filmen och så där? :-)

I eftermiddag blir det stolpar för min del också. Målstoplar - såna som jag hoppas att fotbollarna ska passera mellan i samma rikliga mängd som i de senaste tre matcherna. ;-)

Ha det fint! :-)

Söderpadda sa...

Sandalerna kanske har påbörjat sin pilgrimsvandring till.....
de dyker säkert upp om du snokar lite till!

Grodparet är riktigt söta men en prins? Nä, en kung ska det nog vara! Eller varför inte en drottning...

Ha det allra bäst i stolpletandet, själv tar jag det lugnt i skog och mark för att inte skrämma bort eventuella vargar.

Anonym sa...

Näää sicka rackare..

Hoppas dom dyker upp snart=) Tack föra att du talade om vilken blomma det var, hade den för länge sen, när vi hade huset tror jag!

Ha en bra stolpjakt..kramen Ninni

mammakero sa...

Mina sandaler är redan hittade och har suttit på mina fötter de senaste veckorna! Skönt!
Äntligen kan jag både hitta din sida och skriva kommentarer till dej!

mammakero sa...

Fina rosa skor, förresten!

Mimmi sa...

Hoppas de läser vad du skriver och kommer fram :)Vilken underbar bild på grodorna :)
Jag satt med ett stort smil runt munnen när jag såg bilden:)
ha en bra stolpjakt
:)

Anonym sa...

Fina grodor. VI har en ny groda som bevakar fågelbadet vid vår berså.
Rackans sandaler. Jag är övertygad om att de ligger och smyger någonstans. I någon kartong som du kanske slängt ner saker i på slutet. Som man gör när man flyttar och orken att vara systematisk försvinner. Annars är det väl att bita i det sura äpplet och köpa nya. Kolla i Skåre - där finns det billiga skor. Funderar själv på att åka dit och leta sandaler. Tack vare mina Halgus Walgus har jag alltid problem med att hitta skor som passar.

soffie sa...

åå så gulliga grodor och wow snygga skor.
Hoppas nu dina sandaler lyssnar på brevet och kommer fram.
Tack för en lyckad stolpjakt idag!
kramen å vi ses imorrn.