11 maj 2011

Tornseglare siktade!

Detta är en tornseglare! Till vänster alltså. Skarpare bild än så här lär jag aldrig få, ty de äro snabba som vinden...
Och idag har jag sett min första! Den seglade förbi härutanför...jag väntar bara på resten av flocken. De är så trevliga att sitta och titta på när de susar fram. Mycket bättre än tv ;)

Tornseglare är INTE en svala. Det är en seglarfågel.  

Det har varit varmt idag, 22 grader på balkongen tills för en liten stund sen, när det blåste upp och sjönk till 17 grader...kanske kommer det en skvätt regn. Tyvärr ingen åska tror jag. Åska gillar jag!

Jag hittar inte mina sandaler...när vi flyttade i vintras minns jag att jag la dom någonstans och tänkte att "jag lägger dom här så jag vet var jag har dom när jag behöver dom". Men. Tror. Ni. Jag. Minns.? Nej. Har letat igenom vartenda skåp i denna lägenhet (och det är många). Så de finns nog på vinden i nån kartong. "Jag behöver ju dom inte än på länge!" Jo, tjena. Nästa gång jag flyttar ska jag skriva en hel innehållsförteckning på allt jag lägger undan. Men då glömmer jag väl var jag har lagt den...

8 kommentarer:

Mimmi sa...

De är inte lätta att få bild på :)
men de två måsar .. ser för härliga ut ..med ett ben på varje:)
Som jag skrev till dig via sms .. så var jag i Stadsträdgården och sen Mariebergsskogen:). det var varmt .. så jag fick säta mig på en bänk och strippa lite ..lagom förstås:)

soffie sa...

kul att du fick se en sån tillslut,jag vet ej om jag har sett nån i hela mitt liv du får visa mej nästa gång vi ses.
åska gillar jag inte för hua vilka krafter det är i dem,men blixtrana är snygga att se på om jag sitter i en bil,
kramen å du ska vi ses på lördag kl.10 på torget?

Unknown sa...

Oj, jag som är dålig på fåglar. Men bilden gillar jag skarpt även om tornsglaren är oskarp...
Snyggt jobbat! /SA

AnnaKK sa...

igår eftermiddags swoschade det förbi en fågel här som nog var en tornseglare - eller en svala. :-) Jag hann inte ens få upp kameran!

Mina sommarskor har stått i hallen hela vintern, fast nu på morgonen var det vinterskor på som gällde - och vinterjacka. Hutter. Bara tio grader - om än utan minustecken framför... <:-)

Trevlig torsdag! :-)

♥ Carina ♥ sa...

Om han då kunde vara snäll och sitta still då du ska foto :)
Hoppas dina sandaler dyker upp.
Kram

soffie sa...

hejhopp vi ses imorrn

AnnaKK sa...

Hejsan!

Nu funkar det att kommentera här igen - men det fattas visst nåt inlägg...?

Lycka till med stolpletandet i helgen!!! :-)

mammakero sa...

Helt suverän bild! Älskar att måsarna står på ett ben. Och lutar lite ifrån varandra, när tornseglaren svischar förbi!!
Klockren bild!