03 maj 2011

The sky is the limit

 I förrgår kväll var himlen sådär överjordiskt vacker i väster. 

 Jag föredrar ju att stå och titta på himlen från det jordiska hållet. Fast de gånger jag har flugit så kan det ju se ut så här också...
I morse när jag vaknade så kom det ner något vitt från himlen! Stora s--flingor (jag vägrar fortfarande att skriva hela ordet) som singlade ner. Jag försökte fokusera på några men gav upp, för jag blev alldeles yr...det kändes sådär som när man sitter i ett tåg och ser ett annat passera på nära håll. Man åker fast man står still, liksom...

Men nu är det vita helvetet borta igen. Men himlen är mörk i öster...bara det inte kommer mer...men nu har temperaturen stigit till hela sju grader! 

3 kommentarer:

Mimmi sa...

här är det 6 plus och det har haglat lite och nu kom solen fram lite lite grann och då såg man att det kom ner några små små snöflingor..än så fy sjutton säger jag bara

i stora drag sa...

Jaha ja, det förvånar mig inte att ni fått snö uppe hos er!
Frost inatt med, men just nu börjar det bli varmt här hos oss!
Ha en bra dag!
/Pia

mammakero sa...

Ja det är allt annat än varmt ute även om solen lyser emellanåt. Hagel fick vi i förmiddags...