23 maj 2011

Oväntat besök!

 ...av en liten snäcka som råkade följa med de nyplockade liljekonvaljerna in...och då får man vara fotomodell en stund! 
 Nyfiken liten krabat...
 Akrobatisk var han också. Eller hon kanske? Är snäckor tvåkönade förresten..hm...
 Nä, det var en han. ;)
Trött blev han efter att ha kutat krupit runt på ett papper en stund!

Och så blåser det ordentligt idag igen, tjoho, vad kul det INTE är!

Snäckan, han/hon/den fick lift tillbaka till naturen sen, bara så ni vet... 

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha haha .. vilken underbar bild serie:)
Du kan då få till det så man sitter här med ett stort leende i ansiktet:)
Härliga bilder med underbara pratbubblor:)

Anonym sa...

Hihi va härliga bilder..ja snäckor är dessvärre tvåkönade, det är därför dom förökar sig så snabbt=)

Ja undrar vart vi ska flytta om vi vill slippa blåst=)

Jepp medicinen verkar mycket bra..men det är morfin i den så jag blir lite trötter.

Kram kram Ninni

♥ Carina ♥ sa...

Jag tror att snäckor är honor och sniglar är hanar, hihi

soffie sa...

härliga bilder på ditt lilla besök,usch ikväll känner jag mej deppig å då är det roligt att titta in hos dej min goa vän som alltid får mej på gott humör,
kram

mammakero sa...

Tack för den fina bildserien! Jättefina bilder och som vanligt klockrena kommentarer! Jag satt här och skrattade högt åt dem!

Lambergsfrua sa...

Du är ju helt suverän med din träffande kommentarer - man skrattar gott samtidigt som fotona är rena njutningen.
Håll i dig i cykelstyret nu, så du inte blåser bort;)
Kram,
Lambergsfrua

i stora drag sa...

Hej Yvonne och tack för din kommentar hos mig! Visst finns det mycket gubbar i naturen :) och sådana här trädgårdssnäckor med. De med hus heter ju inte sniglar, fast alla tror det. Tvåkönade, ja det svaret hade du fått redan såg jag. Kul att fota dem, men inte kul när de översvämmar trädgården!
Ha en fin dag, här blåser det INTE idag (tors)
Pia