05 maj 2011

Jag såg små får på en sommaräng...

...dom såg ut som maräng! Hihi... 
Japp! Väntar på ljumma sommarvindar är det en som gör här! I morse såg jag en tjej kliva av bussen, utan strumpor och små remsandaler på..BRRRR! Själv hade jag ju på mig sedvanliga benvärmare, kängor, vantar...osv. (Inte rosa skorna än!)
 Syllar och spår. Luktar gott. Kreosot. Giftigt men gott att lukta på. Eller om det är tvärtom...Jag gillar att lukta på mycket som inte är så nyttigt. Bensin. Spritpennor. Plast. Klister. Ja, inte så att jag står och andas nån längre stund (eller ens en kort stund). Riktigt så dum är jag inte ;) Men själva doftkvintessensen, den snufflar jag i mig och njuter en millisekund! 
 Här är det inte en kotte igen! 
Ett glas immigt vitt. Det får dröja ett tag, tills värman behagar komma åter! Tills dess får det bli lite Rioja Navajas som värmer inifrån! Det är i alla fall sol och elva grader just nu...Jag är trött på att bära mina små plantor in och ut på balkongen! De får växa upp och lära sig att klara sig själva! 

4 kommentarer:

mammakero sa...

Tja någon värme ute kan jag ju inte säja det är. Jag förstår inte remsandaler och utan strumpor, ville hon bli sjuk?
Jag håller mej till rödvin gott och värmande!
Gillar faktiskt oxå järnvägsslipersdoften och bensin... Och Magnolia! Vacker blomma du fångat på bilden!

soffie sa...

åå va vacker den är,haha så du går runt å sniffar lite på farliga grejjer inte bra lilla du men gör du det en snabbis är det nog ingen fara;)

Mimmi sa...

Jag kan tala om att det var ganska gott på Segerstad idag;) och det blev fler än 14 på en gång .. tio minuter senare var de 18 st:)
Men de var på lite väl långt håll ..men jag fotade dom ändå får se hur de blir när jag har fått in dom på datorn :)
Det var bra bilder som blir så speciella med din text till :)
kram :D

Anonym sa...

Jag gillar också dom dofterna=)

Ja nu får gärna värmen komma tillbaka..men jag har faktiskt inga strumpor på mig..

Guuud vilken gosig katt, var träffade du den sötnosen?

Tyvärr så ses vi inte ikväll, var tvungen att ge återbud..tråkigt men sant.

Ha det jättekul...kram Ninni