25 maj 2011

Lista!

Listor har det varit alldeles för lite av ett tag! Denna hittade jag hos mammakero!

Vad gjorde du kl 08 imorse: Packade ner lite mat i ryggsäcken och gick till bussen.

Vad gjorde du för 15 min sedan: Värmde ett päron i mikron så det gick att äta. (hatar kall frukt...)

Det sista du sa högt: Hej då, vi ses i morgon!

Det senaste någon sa till dig: Ha det så bra!

Vad har du druckit idag: KAFFE! Vatten.

Vad var det senaste du åt: Det mikrade päronet

Vad var det senaste du köpte: Ett salladshuvud, en påse bröd och en rödlök!

Vad är det för färg på din ytterdörr: 50-talsträ

Vad är det för väder hos dig nu: Så inihelvitte blåsigt, fast soligt och +18!

Godaste glassmaken: Njae...glass är för kallt för mig. Men lakrits om jag måste välja då.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, som form betraktad

Sover du tungt: Nej, det kan man inte påstå...är vaken ofta på natten.

Drömmer du mardrömmar: JA! Senast inatt då jag hade den klassiska "jag har gömt en död kropp någonstans och snart får nån reda på det-drömmen"... Urk.

Trivs du med ditt jobb: Jobb och jobb..men visst trivs jag!

Favoritklädsel: Kjol och tights!

Favoritlåt just nu: Ingen!

Vad ser du om du tittar till höger: En jäddra massa LP-skivor i en hylla...

Vad gör dig glad just nu: Att se tornseglarna singla omkring i blåsten här utanför.

Vad ska du göra härnäst: Äta lite sallad, rödlök och en smörgås...

Höger eller vänsterhänt: Höger.

Humör just nu: Trött, trött, trött...

Favoritgodis: Kinapuffar! Chips!

Kläder just nu: Kjol och tights...

Sommarplaner? Inga direkt, men åka någonstans skulle vara trevligt. Ombyte förnöjer heter det...

Hur många kuddar sover du med: En. Eller noll...jag brukar skjuta undan den...

Spelar du något instrument: Absolut inte!

Morgon eller nattmänniska: Morgon! Vaknar ofta före sju på morgonen av mig själv...

Vad är viktigast för dig: Att jag är någorlunda frisk...

Är du kittlig: Hm..inte så värst.

Snarkar du: Nej, nej...

Stjärntecken: Skytten!

Äckligaste insekten: Älgfluga, brrr....

Längtar du mest efter just nu: Värme...

5 kommentarer:

mammakero sa...

Vad roligt att läsa dina svar! Och lära känna dej ännu lite mer! Så du är en skytt?! När är du född? Hur uttalar du kaviar?

Yvonne sa...

Svar här till mammakero: 30 nov.
Kavvjar. ;)

soffie sa...

kul att läsa din lista,det mesta visste jag redan om dej men jag trodde nog du spelade nåt instrument;)
hoppas vi ses på lödda:)

Mimmi sa...

Ush då det var ingen bra dröm .. fick du reda på om de fick reda på vart du hade gömt kroppen :)
Värme .. vad är det .. har snart glömt bort hur våren känns

AnnaKK sa...

Alltid kul att läsa såna här listor - men själv orkar jag aldrig skriva några... <:-) Fast i köket ligger en jättelång inköpslista, och den har jag skrivit alldeles själv. Och ännu jobbigare lär det bli att släpa hem allt den innehåller från affären sen. ;-)

Är det nåt varmare hos dej idag då??? Här skiner solen, och jag har åtminstone inte behövt använda vinterjackan. :-)