28 maj 2011

En tur i skogen...

...med Sofie blev det idag! Stolpletarväder tyckte jag det var, rätt skönt i skogen och inga mygg syntes till. Men vi hörde ett mystiskt ljud! (Ja, till o med jag hörde det...) GGRRROOWW lät det liksom. En björn? Finns det björnar ute i skogen så nära bebyggelse? Hmm.... 
 Den här figuren ser lite fundersam ut också! Fast han har en snygg frilla! Tuppkam. 
 Denna har en väldans lång näsa...eller har han en cigarett i munnen? :D

Sammanlagt tre stolpar blev det idag. Nu ställde vi våra stegräknare på samma vikt och steglängd, men Sofie lyckades ändå få ihop sisådär 500 meter mer än mig, haha!  Och vi vimsade runt lika mycket tyckte jag...men nu har vi lärt oss att läsa av kartan ganska bra och lyckas hitta stolparna relativt snabbt, även de svarta som kan vara ganska gömda i vegetationen...

4 kommentarer:

Fröken M sa...

Jag hade heller aldrig hört talas om syrensaft förrän förra sommaren, men det är super gott och somrigt ! Receptet kommer, så testa nu när syrenerna blommar lite varstans :)
Kram

soffie sa...

du får mej alltid på gott humör goa vän:)
ja jisses jag lovar allt mitt hår på kroppen ställde sig rätt upp av det ljudet va tusan kan det varit?
hoppas vi ses imorrn en stund kanske skulle vi ge oss på den där ute på fältet;)

soffie sa...

knepigt med stegräknaren undrar vilken som går rätt:)

mammakero sa...

HAHAHA!!! Lätt mina älsklingsbilder! Det är bra att du har detaljögonen med dej när du stolpletar!