27 maj 2011

En kväll på August

 blev det ikväll. Eller rättare sagt, en halv kväll. Kajsa Grytt (från Tant Strul) stod på menyn scenen (som fortarande är inne). Men, men det var inte riktigt min stil, punksång...Mja, det kan vara bra texter, men när man inte hör dom...så vi cyklade hem i pausen!
 Ingen Strultant längre! 
 Tjusigt värre är det i trädgården där just nu i alla fall! Bara att vänta på värmen så man kan sitta ute...
 Aklejorna är lite hängiga och våta efter regnet.
 Pionen blev blöt den med, men var glad ändå!
Och jag blev glad när jag fick in min mat med ett parasoll i gurkan! :P (Intern skämt, jag brukar utesluta gurkan, men tog Gud i hågen och ville ha denna gång...och jag åt upp den!)

6 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag gör ett försök..Maria

Maria Thorbjörnsson sa...

Lite annorlunda dekor på maten..fnissfniss..Maria

AnnaKK sa...

Ja, jag har precis slutat äta gurka - efter det blev känt att den här hiskeliga ehec-smittan i Tyskland (med fall även i Sverige) tydligen kommer från just gurkor... 8-X

(Vad sjutton vattnar de sina odlingar med där nere på kontinenten, tro??? Orenat avloppsvatten eller ren svämgödsel?? Hua...).

Fortsatt dåligt med sommarvärme (-väder...) här också. Så-å-å TRIST!!!

Men man får väl försöka vara ett solsken själv då!? :-)

Ha det fint!!

Anonym sa...

Hihi parasoll i maten=)

Vi var på Casanova och åt..mycket gott!!

Ja VÄRME tack..så trist att fortfarande behöva jacka=(

Ha en skön lördag, kramen Ninni

soffie sa...

tack för de goa kakorna:)
å stolpturen idag.
Fina foton från er kväll och mumsigt det såg ut det du åt,
kram

Mimmi sa...

Det var ju jätte fina bilder och den bilden med den blågråa mörka himmel var ju så himla bra :)