17 maj 2011

Svaret på alltings gåta är...

Fast först tar vi det långa benet före! Ut i skogen ska vi gå... 
 Raskt marcherat!
 Tjusigt är det i skogen! Och inte en stolpe så långt ögat ser..hm...Det var förra året jag hade stolparna här i "min" skog. I år är de på andra sidan stan, inte lika lätt att skutta ut och registrera dom då.
 Men det är såååå vackert just nu.
 Maskrosorna är jätteglada! Detta var igår kväll när det fortfarande var sol. Idag regnar det...
 Det blommar inne också. Hoya Bella! Liten porslinsblomma. Mycket vacker.

Och till slut svaret på bildgåtan: 
Det var alltså ingen pensel eller vargpäls, men däremot en bit humlepäls! Jag zoomade in "låret" på den där nere, hihi...Denna satt och sov på balkongen en dag och jag kunde komma nääära! 

7 kommentarer:

mammakero sa...

Humlepäls är jätteläcker! Undrar om den kan skydda humlorna mot kyla?
Tar du oxå det långa benet framför det andra?!! Hahah!! Bra bild till det uttalandet!

Peters bildmagi sa...

Vackra och spännande bilder :-)

Mimmi sa...

Det hade jag ALDRIG kommit på :) att det var en humla :)
Vildsvin..hm .. jag har för mig att de skall börja att ha sådana på Trossnäs .. så kanske .. kanske det kan bli vildsvin på min blogg ..nån gång :)

AnnaKK sa...

Sicken miss att inte se skillnad på humlepäls och vargpäls... <:-)

Och då har jag inte ens luktat på något maskrosvin! ;-) Men jag HAR faktiskt smakat sånt en gång. Och det har jag inte känt nåt större behov av att göra om... Det var en bekant som hade bryggt, och det varken såg gott ut eller var det! Grumligt blask... Örk!

Bättre att humlorna får maskrosorna - och naturellt - tycker jag! :-D

söderbo sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, vilken superläcker maskrosbild!

Humlepäls? Ja, det kanske vore värmande under kalla sommarkvällar?
Dags att samla in......

Ha det bäst på Bellevu.

Pialotta sa...

Stolpar???? Vad är det för stolpar ni letar efter tro? Maskrosbilden så himla fin den är .. gillar ju maskrosor.. visst är det fint att se en hel äng med de gula solarna :) Maskrosvin har jag druckit för en himla massa år sedan.. den var då verkligen inte grumlig.. delikat :) Humlesurr i bloggen idag.. kalasfin bild.. stilla satt han så klart när han sov.. annars är det ganska så svårt att knäppa en Humla.
Ha de..

soffie sa...

otroligt vackert är det men hua nu smäller det å har sig så jag ska stänga ner min dator för ikväll:(
gillar inte åska!