19 maj 2011

Ingen mesig meze!

 Ät två betala för en tycker jag är en bra deal! Så det gjorde vi på en grekisk restaurang här  i staden. Först fyra små meze (smårätter) som vi delade på! 
 Och varsitt glas vin (man kan ju inte dela på ett glas vin...)
 Sen beställde jag lite mer mat, jag trodde inte det skulle vara så mycket, men jag var faktiskt redan lite mätt...
 Och så. Naturligtvis. Blir jag sudden mätt, som jag brukar säga. Ooorkar inte mer! Så nån "paltkoma" är det ingen risk att jag råkar hamna i! ;) Nästa gång räcker det med en förrätt för min del...
På Soltorget bugade de sig för världen...jag vet inte riktigt varför, men varför inte..

5 kommentarer:

soffie sa...

å dit måste jag med gå å käka ,älskar Grekland å dess matkultur,
ses imöra:)

Mimmi sa...

Det lät och det såg gott ut .. där får du ta med mig nån gång :)
Imorgon har SMHI lovat oss bra väder .. så då skall jag till Kroppkärrs sjön och kolla efter krickan :)

Jenny fru & 4 barnsmorsa sa...

Ja det e ju perfekt det när man kan få så billigt :) hehe ja risken e ju stor att man ej örker allt som man får då ^^ Det e ju himla mkt gott :)


ha en fin helg kram

Ps fann dig via min mammas sida "Mimmi"

♥ Carina ♥ sa...

Åh så gott det såg ut att vara.
Kram och godmorgon!

mammakero sa...

Tapas och Meze är perfekt att köpa en portion och två glas vin till! Mumsigt gott såg det ut!
Buga sej för världen? Okej... Undrar vad tanken med den aktionen egentligen var.