02 januari 2012

Årshändelser!

En liten sammanställning av det gångna året tänkte jag försöka mig på...helt subjektivt naturligtvis!

Årets
 Siffra: 55! Så blev då även jag en femfemma om man säger så...

Spel: Wordfeud

Poäng: 948 på första ordet i ovanstående spel

Inköp: Min lilla Samsungmobil, utan den inget Wordfeud...

Bästa TV-serie: Downton Abbey, engelsk kostymdrama när den är som bäst.

Bästa väderhändelse: Ingen snö på julafton eller knappt på hela vintern förresten.

Mest upphausade bröllop: Prinsessbröllopet som sändes på tv...

Minst upphausade bröllop: Min son och hans Emma gifte sig i Varberg alldeles ensamma...

Insikt: Jag blir inte smalare av att äta chips...

Naturupplevelse: Att få möta räven Vittass med Mimmi!

Nostalgitripp: Flög till Girona med Ryanair och bodde i Blanes (där jag har varit för typ hundra år sen...)

Aha-upplevelse: Vin är fortfarande billigt i Spanien! Så ju mer man dricker ju mer tjänar man. Tror jag. Det måste vara så! ;) 

Bad: Ja. En gång i Medelhavet. Det var fortfarande lika blött som jag minns att det var.

Inköp II: Solfjädern i Barcelona. Den behövs ibland om man säger så...

Nyaste bloggvän som jag mött på riktigt: Lambergsfrua!

Bokupplevelse: Hundpojken av Eva Hornung

12 kommentarer:

larsfotografier sa...

Tyvärr syns det ingen Vittass i mina hemtrakter :-(

soffie sa...

trevligt år du haft:)men du glömde bort våra fina naturupplevelser, kramen

AnnaKK sa...

Skojig lista du har satt ihop! :-D

Mimmi sa...

Det var en jätte kul lista :) och vilken bra ide att komma på detta :)
hoppas att det nya året har mycket kul att bjuda oss :)
kramizz :)

Fröken M sa...

Det låter som om 2011 var ett fantastiskt år och jag är säker på att 2012 blir minst lika bra ! Visst, man blir kanske inte smal av chips, men va tusan man blir lycklig av lite godsaker då och då !!
Kramar

mammakero sa...

Kul att läsa! Det är roligt att läsa andras årsresuméer. Ett bra år!

Ninni sa...

Bra lista=)

Ja det ska bli kul att träffa Sofie..var ju jättelängesen ju. Då var det sommar och varmt och glassen smakade bra i Stadsträdgården=)

Kram

PS tur jag inte äter chips, men vin är ju väldans gott DS

Lambergsfrua sa...

Viket kul idé med din egna årslista - klart mycket roligare att läsa än alla som media sammanställer. De är urtråkiga, tycker jag.
Sen blev jag ju väldigt glad att bli omnämnd i din lista. Bara det bevisar ju att din lista är klok och genomtänkt ;)
Varm kram!

Unknown sa...

Takk for hilsen og godt nytt år til deg også! Jeg henger litt etter med 4 ukers ferie fra PC. Håper jeg snart tar meg inn igjen. Har flere hundre bilder fra ferien og bobler av bloggideer. Men denne uken må jeg nok bruke energien på betalt arbeid, så får bloggingen komme etterhvert.

Ønsker deg fortsatt en fin uke!

Gunnar sa...

Trevlig och intressant sammanfattning av året ! Du har en del att minnas.

Hoppas att 2012 blir lika innehållsrik för dig!

soffie sa...

retro spelet brukar vi spela med Ingela å per

AnnaKK sa...

Hur är det med sjuklingen??

Idag har det återigen börjat trycka innanför pannbenet på mej + killa i näsan (dock inte i halsen, ännu så länge iallafall). Hann med andra ord känna mej helt (??) frisk i cirkus 1½ vecka! Hoppas nu bara inte att det här också ska vara sånt skit som hänger i i två månader... För isåfall lär det gå om lagom tills det är dags för pollenallergin. <:-I

För övrigt inväntar jag att Emil ska bedarra. Fast han har inte haft så värst stora hyss för sej här, skönt nog.