09 januari 2012

Så ljust och fint...

...det blir? Eller? Snön började dala ner här vid tretiden och har inte slutat än! Hjälp! Jag vill kunna cykla i morgon!  

I morse tog jag faktiskt bussen till stan, jag var tidig och möttes av det fina morgonljuset i öster:
Inte mycket folk ute vid halv åtta på morgonen...Att jag inte cyklade berodde dels på att det var -9 ute och att SMHI varnat för snö på eftermiddagen. Och det stämde ju...

För övrigt har jag ägnat en del åt dagen till att baka en massa frallor! Gôtt dä! På mitt jobb, alltså...det går åt en del där. Tur man är hemma på att baka ;) Fast jag är rätt schleten nu, ska lägga mig och läsa lite och försöka att inte somna än...

11 kommentarer:

soffie sa...

brrr det va verkligen kallt idag,låter som en bra dag, kramen

soffie sa...

alltså inte att det va kallt utan din bakdag på jobbet:)

Mimmi sa...

JAAA Det blev så ljust och fint ute nu .. jag har stått vid fönstret och tittat .. och nu kan jag se långt ;)
Det skall sluta att snöa runt nio ikväll så det blir nog inte så mycket snö.. sol i morgon och några minus :)
Så n u har du även fått väder rapporten från mig ;)
kramizz

Mimmi sa...

PS glömde ju

Den sista bilden var jätte snygg ju :)

mammakero sa...

Fina bilder, gillar särskilt den sista!
Här snöar det för fullt... Suck, om det inte kommit tidigare behöver det ju inte komma alls.
Nåja, halt som skam var det.

Anonym sa...

Härliga foton som vanligt! Klokt a dig att ta bussen, när det var så kallt.
Lycka till med morgondagen på jobbet!
Stor kram,
Lambergsfrua

Lambergsfrua sa...

Nä men va' f-n! Nu hände det igen! Jag är inte anonym. Grr.

Margit sa...

Även hos oss, i Kolsva, har det kommit lite snö i kväll.så vi har vitt på marken, nu igen!!!
Kram!!!

AnnaKK sa...

Vintern slog till här också igårkväll - fast inte så hårt som vad det verkar hos dej. Det kom kanske 1-1½ cm snö, och idag är det redan plusgrader igen (tror jag iallafall - hunden hade bara blask i pälsen när han kom in efter att ha 1) morgonpinkat, och 2) rullat sej ordentligt i det vita).

Skönt att du har bussen som alternativ till cykeln. :-) Jag får förlita mej till bilen i alla väder - fast ibland skulle jag faktiskt vilja ha en cykel också igen. (Ungarna kvaddade min ena och slarvade bort min andra... Hm!?).

Ha en fin dag på jobbet idag också! :-D

Peters bildmagi sa...

Den sista bilden är verkligen läcker.

AnnaKK sa...

Det blir nog ingen sol här imorgon heller. Snarare ska det regna, efter vad de sa på väderleksrapporten på lokalradion för nån timme sen... Suck! <:-I Vilken skitvinter det här är!? Men!! Ljuset återvänder sakta men säkert dag för dag - och DET är mumma det!! :-D

Lyxigt med lediga fredagar. :-)