13 januari 2012

Fly me to the moon...?

 "Och flyger i lufta dä gör di som skam" Ja...när det blåser kan man se flygande föremål i luften, sa Mimmi, och jag följde hennes råd och fick se detta: 
En helikopter hovrandes över Zakrisdalsområdet görande vadå? Först trodde jag den släckte nån skogsbrand med en sån där vattenballong, men sen såg jag att den sänkte ner något. Det är tydligen en mast av något slag som blivit rest. Vad det är för sorts mast har jag ingen aning om! Och föremålet uppe till höger kan vara ett ufo ;) 

Sen finns det andra som inte flög omkring i blåsten, utan satt och filosoferade i ett träd bara: 

Fredag, och jag har varit ledig! Rätt skönt att ha tre dagar att återhämta sig på, det är mycket att ta in i början. Ska börja med att skriva upp saker i en liten bok. "Det här kommer jag ihåg" tänker jag när jag blir presenterad för något nytt...men det visar sig snart att det gjorde jag inte...och det är mycket nytt hela tiden! Inga direkt svåra saker, men många...

Ha en bra fredagsmys eller vad det heter...

För övrigt så sov jag ända till halv åtta i morse om någon undrade ;) 

10 kommentarer:

söderdegfri sa...

Ha det myspys i soffan du också
eller BAKAR du kaloririka bullar för nästa veckas jobb? ;-)

Mimmi sa...

Ha ha ha.. ja ja .. du fick ju se något när du tittade upp ju .. så helt fel hade jag inte ju ;)
Det är ett av de moderna ufon som du såg längst bort i hörnet.. de har bytt stil nu och har blivit avlånga istället.
Kors i taket .. sov du så LÄNGE .. helt otroligt :)
kramizz :)
PS ..helikoptern kanske sätter upp mobil stolpar... till grädden som har köpt de hus på Zakritsdalsudden .. man vet ju aldrig..det kan ju vara en politiker som har köpt ett hus där ;)

Lambergsfrua sa...

Livet är fullt av mysterier;) Flygande tefat, flygande stolpar som ingen vet vad de ska vara till - och en helt stillasittande fågel. Hur kunde den sitta så stila, när det blåste så, kan man ju undra.

Vad bra att du skriver upp sånt som du ska komma ihåg - även om du glömmer bort det sedan. Det är säkert mycket nytt nu i början men det dröjer nog inte länge förrän du kommer in i ruljangsen.

Önskar dig en skön och mysig kväll!
Varma kramar från oss båda.
Lambergsgfrua

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej tjejen..det va friska vindar ute idag..men..solen va uppe..underbart..och visst satt pippi där och guppade i mina träd också..;)..så till den där svarsknappen..om du byter till inbäddat svarsfomulär så finns svara knappen där..ha det..Maria

♥ Carina ♥ sa...

JAG höll på flyga min väg idag på promenaden :) Oj vad det blåser!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram

soffie sa...

wow va coolt att du såg det å kunde fota:) imorrn ska jag fota älven vid heden det ser ut som antarktis. ha en goo helg

mammakero sa...

Vad det såg ut att blåsa på första helikopter bilden! Vad många flygfän ni hade i luften igår... Gillar särskilt sista bilden, det såg så rofyllt ut.

AnnaKK sa...

Ni har säkert fått en 4G-mobilmast, där i storstan!? :-) Det vill jag också ha!!!

Jag har ledig dag idag, jag, och gör absolut ingenting! Solen skiner för visso, men hua vilka iskalla vindar det är... Håller mej helst inomhus.

Fröken M sa...

Halloj !
Jodå, maten igår var rikigt bra, men det var mycke folk - stressigt ( vi fick en timme på oss att äta ) och ganska dyrt !
Personligen föredrar jag o´learys, men texas longhorn verkar vara nytt och väldigt poppis här i stan !

Gunnar sa...

Jaså dom sätter masterna på plats med helikopter. Har undrat över hur dom får upp dom och nu vet jag.