04 januari 2012

Snö....och inte!

Häromdagen: 

Idag:
En blå pulka ligger övergiven och ensam i den smältande drivan. Vintern är kort i år! Hittills har det bara varit snö i någon dag (vilket jag tycker är underbart!) Just nu skiner solen och inte blåser det mycket heller. Det är bra cykelväder! Fast just idag ska jag ta bussen ner till stan och skriva på lite viktiga papper...Min förkylning gynnas nog inte av att cykla, även om det är fint ute. Ödet ska man inte utmana i onödan! Någon långvarig förkylning har jag inte tid med nu...

10 kommentarer:

i stora drag sa...

Åh, t o m en snögubbe! Så fint med lite snö!

Här ryter stormen Emil utanför fönsterna och det är absolut ingen sol - idag heller!

Nog bra du tar buss istället för cykel idag!

Svar: Om jag bara kommit hem liiite tidigare - och inte slamrat med grinden! :)
Ha det gott! /Pia

Alltidsöder28 sa...

Här är det inte alls som i övriga Sverige, Emil lyser med sin frånvaro,himlen är blå och den gula värmer med ungefär 28 grader...jag njuter med en kall öl
under parasollet vid havet...
funderar på att svalka av mig lite...
Detta är typiskt Boråsväder...

Lycka till med dina pappir!

Mimmi sa...

Hoppas att allt gick bra nu :)
Det skall komma mer snö nu .. så fortsätt att ta bussen du :)
kramizz :)

Henry sa...

Ja, det är en konstig vinter, bara regn och blåst! Men ok, bara vi slipper snö.

Kramar

soffie sa...

idag blev det härligt med sol:) men det va roligare häromdagen då vi busade i snön:)

mammakero sa...

Här har det blåst rejält idag, när jag rundade kyrkan kändes det som jag cyklade in i en vägg.
Här har det bara kommit regn 2012. Än så länge...

Mimmi sa...

Hm .. får ta tillbaka det med mer snö .. för nu ser det inte ut som om det skulle bli så ..men kallt .. blir det ... speciellt på fredag :)
kramizz

Mimmi sa...

Javisst ja.. nu blir det spam från mig .. glömde ju att säga Grattis till ditt nya Jobb :)

Gunnar sa...

Ja snön kom och försvann nästan lika fort. Såg att ungarna passade på att åka pulka så länge det gick.
synd om barnen att snön är borta men för min del så är det bara bra med barmarken.

Maria Thorbjörnsson sa...

Totalt snöfritt här..men ack så vått..ha det..Maria