12 januari 2012

Solkupol!

När jag kom ut från jobbet sken solen så tjusigt på Tingvallaskolans kupol! Det regnade en aning på morgonen, men regn är trevligt att cykla i, så det gjorde jag. Men jag stannade inte och fotade nåt i regnet på morgonen... 

Löfbergsskrapan rostar kaffe! 

Sen var jag ju bara tvungen att stanna på mitt vanliga fotoställe och fota, först inåt stan, åt öster:

Sen åt sydväst, där det var en helt gudomlig solnedgång:

Här är nåt annat, inte lika gudomligt, men ändock:
En ny ylleklänning! Två-för-en-rea på Lindex...två tröjor/klänningar för 199kr är inte så illa! Jag hade på mig en ylletröja ovanpå denna klänning också sen. ;) Jag säger ju att jag är frusen av mig. Ibland. Notera benvärmarna, de behövs de med. Jag köpte två stycken till idag, också två för en...även på rean! 50 kronor gick de på tillsammans. Man får passa på....

Nu är det torsdag och jag har gjort min första hela arbetsvecka! I morgon har jag sovmorgon...undrar när jag vaknar :)

10 kommentarer:

söderkamel sa...

Vilket reakap!
Benvärmare? Är det inne..modedockan Ditte,
hm, kör med kamellångkalsonger, är det ute?

Gunnar sa...

Snygga foton! Särskilt det sista. Det ser verkligen moderiktigt ut

♥ Carina ♥ sa...

Snygg outfit! Skulle också kunna ha det på mig, jag är också frusen av mig :)
I kväll hoppas jag att Modo spöar Färjestad, haha
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Snygg outfit! Skulle också kunna ha det på mig, jag är också frusen av mig :)
I kväll hoppas jag att Modo spöar Färjestad, haha
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Oj! Nu vill jag bara tala om att jag stammar inte ;) Det bidde bara ett "tryck" för mycket :)

mammakero sa...

Vilken vacker solnedgång! När jag körde tillbaka till jobbet, lyste solen lika starkt och orangerött på domkyrkan, som på Tingvalla kupolen. Hade kameran med men orkade inte stanna och fota... det har varit en fruktansvärt jobbig dag idag. Spöregn, kraftig vind och snöblandat regn. Sen utgång, mycket post och reklam... Ja, en helvetesdag!

AnnaKK sa...

Klart man ska passa på att fynda när det är rea - bara det är nåt man behöver och storleken är den rätta! Ibland blir det lite si och så för min del - jag kan få för mej att köpa "fel" bara för att det är så billigt... <:-) Och DET är hur osmart som helst... Så det försöker jag verkligen SLUTA med numera! :-D

Sov så gott i morgonbitti då!!! ;-)

soffie sa...

snygg du är men du ser arg ut, hua kliar det inte jag har jättesvårt för kläder med ull i, men snygg va den klänningen å himla bra pris:)

Mimmi sa...

Ha ha .. det var ju fina klänningar :)
Och ja det var billigt .. jag skulle gärna köpa dom .. för på dig så de ju så snygga ut :)
kram

AnnaKK sa...

Eeeh... Sover du än??? 8-)