15 januari 2012

Baktankar II!

Brysselkakor med blå kant! Jag hittade blå karamellfärg i affären och den måste ju testas ;) Jag har bara haft grön och röd hemma jämt, men det är ju roligt med nån annan färg!  


Det är roligt att baka småkakor! Fast jag är lite ringrostig på hur man ska göra för att de ska bli snygga...Schackrutorna ovan, en del ser ut som konstiga alien...men de var goda!

Här har det snöat inatt :( Men nu har det slutat och det verkar bara vara nån halv centimeter...

Nu ska jag baka bröd :) Baka är kul! Eller hur, Södervän?  

8 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Det ser gott ut!
Kram,
Lambergsfrua

mammakero sa...

Det är så roligt att se andra baka. Själv tycker jag inte alls om att baka. Gör det nästan bara en gång om året, nä nu ljuger jag. Tårtor oxå... Så det blir fler gånger om året. Som tur är gillar döttrarna och maken att baka!
Härliga bilder och det ser gott ut med blå färg på Brysselkakorna! Till och med dina "Alienkakor" ser grymt goda ut!

Mimmi sa...

Nu får du faktiskt ta och bjuda på dessa kakor.. så vi kan få godkänna dom eller inte ;)
kramizz

söderdegallergisk sa...

Att smaska i sig dina kakor och andra bakverk är himmelskt gott men att BAKA...nä jag var bageriansvarig för ett jättebageri i mitt förra liv och där lovade jag mig att aldrig någonsin ta i en deg mer om jag reinkarinerade och i mitt nuvarande liv håller jag löftet eller så gör degen det för vi är båda allergiska gentemot varandra. Om jag sätter en deg så jäser den ALDRIG!
En gång så hade den nästan tagit sig själv till sophinken...;-)

soffie sa...

mums va mycket gott:)

i stora drag sa...

Aah, mördegskakor - var det läänge sedan jag bakade! Såg gott ut! Blått socker har jag aldrig sett, jag hade färgat pärlsocker grönt till mina.

Vet inte om du lägger rullarna i kylen ett tag innan du skär dem? Annars är det ju ett tips för att de ska behålla formen.

Ang. kommentarer, jag behöver aldrig scrolla ner! När man klickat på länken, så kastas man nu automatiskt ner till skrivrutan! Vilket jag tycker är lite irriterande, för jag vill gärna läsa tidigare kommentarer, så jag får scrolla mig uppåt istället! :)
Ha en bra vecka! /Pia

Fröken M sa...

Gott ! småkakor är en riktig höjdare till fikat - tyvärr är det något som inte serveras så ofta nu för tiden. Åtminstone inte hembakt !

Tyvärr är viggo på dagis 8-16, annars hade du garranterat fått se en nakenfis i fönstret ;)

Gunnar sa...

Ja det ser verkligen gott ut! Alltför sällan som man bakar hemma numer. Egentligen är det i första hand matbröd som man borde baka. Fast kakor är också gott...