06 januari 2012

Sova, sova, sova...


*gäsp*...jo, jag har sovit en hel massa idag, solen till trots. Först sov jag till 10, upp och äta frukost, dricka kaffe, spela wf, läsa lite och sen blev jag trött igen och sov ett par timmar på eftermiddagen medans sambon var ute och gick. Jag skyller det hela på min förkylning (som nästan är helt borta) som behöver vilas bort. Att gå ut i kylan och solen är inte riktigt min melodi...

Jag läser om trafficking runt om i världen och blir beklämd, men det är viktigt att läsa om sånt. Lydia Cacho har skrivit Maktens slavar och hennes kamp för dessa flickor har givit henne en del priser och ett dödshot hängande över sig...frihet har sitt pris...

Nu ska jag läsa lite mer och sen...sova kanske? 

6 kommentarer:

mammakero sa...

Vilken frodigt mossa! Så högt upp den går! Så himla snyggt fotad!

Mimmi sa...

Vart hittade du mossan .. var det av den du plockade och fick med dig ett litet vackert kryp hem :)
Man blir trött om det har varit mycket runt en .. och det har det ju varit för dig de sista dagarna ..plus din förkylning.. så det är nog inte så konstigt att du har varit så trött :)
kramizz :)

♥ Carina ♥ sa...

Sov på du så ska du se att du piggar på dig :)
Kram

AnnaKK sa...

Tänk när man hade ryamattor som var nästan lika lurviga som den där mossan på bilden! Frågan är om det inte var så att de fungerade på så sätt att de faktiskt BAND alla dammpartiklar och andra allergener till sej, så de faktiskt INTE yrde omkring fritt i inomhusluften som de gör nu för tiden när vi ofta inte har några mattor alls i våra hem!? Helt klart har ju allergierna ökat i liknande takt som ryamattorna har minskat... <:-)

Gårdagens solskensväder var bara en parentes - idag är det som valigt igen, dvs milt, grått, vått och genomtrist.

i stora drag sa...

Hoppas du sovit ut idag. Grattis till det nya jobbet! Är det ett "riktigt" jobb? Jag tror du förstår vad jag menar när jag skriver så.

Härlig bild! Har nog aldrig sett så hög mossa!
/Pia

AnnaKK sa...

Jag borde inte ha varit ute igår, med tanke på hur pass förkyld jag var när jag vaknade på morgonen då... Men det var ju så fint väder så jag kunde bara inte låta bli - och det räknade jag med skulle straffa sej tills idag, så det var verkligen oväntat att vakna upp i morse och känna sej så gott som frisk igen! Halleluja!! (Peppar, peppar, ta i trä...) :-D

Har precis börjat käka turkisk yoghurt - både som frukost, mellanmål och i matlagningen. Så kanske är det den som har börjat verka!? ;-)