18 januari 2012

Bad girl?

Här är en badvariant för vinterbadare! Bara att hacka upp en lagom stor vak och hoppa i!  

Och en annan variant för de som inte gillar att bada...eller är lite blyga och inte vill synas när de badar...och inte heller vill ha vatten i badkaret. ;)

Igår när jag cyklade hem så såg det ut så här, en dimbank borta i sydväst som jag trodde skulle föra med sig regn eller snö. Men det blev inget av det. Men just nu regnar det...jag hade en himla tur och hann komma hem innan det började regna på allvar! Inte för att det gör så mycket att cykla i regn, men då vill jag helst vara beredd på det och ha keps på så jag slipper få regnet i ögonen...

12 kommentarer:

söderwalking sa...

Hu för vinterbad nä det räcker med friskis och svettis som fick besök av mig idag. Indoor Walking riktigt tufft för min arma lekamen.

Hoppas att dina arbetsdagar är till belåtenhet för dig och de andra "trollen".

Mimmi sa...

Skall det badas i ett badkar .då skall det vara inomhus ;)

mammakero sa...

Bad girl är jag på sommaren och i Vänerns varma vatten! Någon kallbadare är jag inte.
Ja, jösses vad det regnade ett tag. Det var till och med snöblandat.

i stora drag sa...

Nej tack, jag tror jag avstår från bad! Här kommer det massor av snöblandat regn ikväll, brrr....
Ha en bra torsdag!
/Pia

soffie sa...

nu längtar jag till varma bad i Spanien om 40 dagar:) men i ett badkar med is nops inte ens för mej som gillar att bada:)

Ninni sa...

Verkar väldigt kallt att bada ute nu=)

Ja fyy vilket busväder det blev i eftermiddag, usch!

Kramen

AnnaKK sa...

Det sägs ju vara bra för hjärtat att vinterbada, men jag tror inte jag tar risken att få ett hjärtstillestånd på grund av ett dopp i isvatten! 8-X

Cykla i regn verkar inte heller så hälsosamt i mitt tycke, så skönt att du hann hem innan busvädret började. :-)

Lambergsfrua sa...

Jag tror inte att det är bra varken för hjärta eller leder att sänka med sin kropp i kylslaget vatten. Bad i kar ska ske inomhus i skön värme. Då mår kroppen som allra bäst.
Lustigt att man lämnat badkar så där ute i naturen - om det inte är för kossornas dricksvatten på somrarna förstås;)
Varma kramar,
Lambergsfrua

AnnaKK sa...

Men HALLÅ!! Inte kan man väl bara trampa förbi en julgran som ska ner, utan att ta åtminstone EN bild!? ;-)

Gunnar sa...

Brrrr! Jag fryser bara jag tittar på bilderna. Har prövat vinterbad i sjö två gånger. Det blir ingen fler gång kan jag lova.

Fröken M sa...

"Brr" jag är nig inte mycke för vinterbad alls - jag vill nämligen ha skållhett om jag ska bada :)
Klart du ska köpa dig en bukett tulpaner, det blir man glad av !
Kram och trevlig helg !

AnnaKK sa...

Svar: Jo, det är nog bara en lök - hyacinten. Fast den är STOR, och liksom klyvd (?), och det har växt fram både blommor och bladr från åtminstone fem olika ställen på den. Helt olik de där drivna lökarna man köper till jul - fast jag skulle kunna tänka mej att det här är en sort som man använder i exempelvis julgrupper, där man vill ha mycket blomning men där själva löken (som nog anses som ful!?!?) göms under mossa. :-)

Och, ja! Det är konstgräset som grönskar! :-D