29 januari 2012

Festprisse?

 Jag hamnade på kalas igår! Och inte vilket kalas som helst, utan ett kombinerat födelsdagsochinflyttningskalas! Dukat med finaste porslinet och glasen:

De var väldigt trevliga att dricka lite rödvin ur, de fina glasen...inte slog vi sönder några heller ;)

En "box" vin var en av presenterna...det här är en vinboxhållare, alltså man stoppar in vinballongen (eller vad det kallas) inuti, och vips så har man en trevligare box än de där som de ursprungligen finns i. 
 God mat och mycket goda efterrätter...mmm....
 Sen gick jag hem från Herrhagen, men det tog längre tid att gå till stan än jag trodde, så jag missade min buss med nån minut...tur McDonalds finns så man kan gå in och sätta sig där och vänta. Och spela lite wordfeud ;) 

8 kommentarer:

soffie sa...

usch du ska inte va ute å traska i natten ensam!det finns många stollar ute, tur du kom hem ordentligt, ha en bra dag

AnnaKK sa...

Och tur att inte sista bussen hade gått! ;-) Här kommer ju inte ens den första längre... :-I Fast jag åkte i och för sej aldrig på den tiden vi hade en busshållplats bara några hundra meter bort, så...

Fina glas, var det ja! Och en riktigt trevlig vinbox också. :-)

Ninni sa...

Ohh vilka vackra glas=) Säger som Sofie..ensam ute själv. Finns Taxi!!

Ha en skön söndag..kramen

♥ Carina ♥ sa...

WF är bra tidsfördriv sådana gånger :)

mammakero sa...

Vilka fina glas! Du har rätt, att dricka vin ur såna glas, måste göra vinet bästa rättvisan!

Lambergsfrua sa...

Så trevligt det låter! Förstår att du hade en toppenkväll, men jag håller med Soffie och Ninni - inte ska du vara ute helt själv så där på sena kvällen. Taxi är faktiskt ett vettigt alternativ då.
Varm kram,
Lambergsfrua

Gunnar sa...

Härliga bilder på vinet. Vin är inte bara en smakupplevelse. Ögat ska också få sitt tycker jag.

Mimmi sa...

Tur att du kom hem helskinnat.. man vågar ju snart inte gå inne i stan på kvällen..Det såg väldigt fint ut allt det som du visade här på dina fina bilder :)
kramizz :)