21 januari 2012

Gult och blått!

 Tulpaner i all ära, men den här lilla blomman tycker jag är ännu mer vårigare:
Primula! Från primus som betyder först...och först ut bland vårblommorna kan man nog säga att denna lilla söting är. Det finns många färgvarianter att välja mellan, men jag tog en gul! 
Jag lovar, Mimmi, denna ska inte behöva stå och frysa på balkongen ;) Det är förbehållet små violer...fast nån sån har jag inte köpt än. Just nu är det minusgrader ute..buhu...hela -2. Fast jag vet, det kunde varit värre...mycket värre.  

"I don´t want no sugar in my coffee..." sjöng Kinks, och jag håller med! Fast mjölk är gott i...

Nu ska jag ge mig ut på jakt snart efter en elvisp! Ingen som har nån liggande som ni inte använder? :)

7 kommentarer:

södersnö sa...

En riktigt liten söt blomma och den behöver du nu för idag ska det komma 10-15 cm SNÖ enligt radioväderprognos!

Hu för denna årstid men snart är det våååååååååååååååååår eller?

Ninni sa...

Den är söt=)

Näää inget socker i kaffe men gärna en liten skvätt mjölk!

Ha en bra dag..kram

Törs jag spela wordfeud med dig??? Ja kanske jag heter ladyninni

i stora drag sa...

Där är jag beredd att hålla med dig!
Blir lite fööör mycket tulpaner, i alla fall i bloggarna.

Fina bilder på din vårblomma!

Nej, upptäckte att vi hade kasserat vår elvisp!

Här snöar det lite då och då!
Ha det gott! /Pia

Lambergsfrua sa...

Visst är de för söta dessa primulor. Jag gillar också den gula färgen på blommor, gult som solen;)

Elvispen är borta för länge sedan tyvärr och mixerstaven har vi gett till Sonen.

Snön som faller nu gillar jag inte förstås. Den lägger sig som ett döljande täcke över isfläckarna - som är ganska många vid det här laget.

Ha en trevlig kväll!
Kramar!
Lambergsfrua

Mimmi sa...

Ha ha.. tack .. det var en tröst..då behöver jag i alla fall inte vara rädd för att den skall stå ute på balkongen och skrika att den vill in så som violen gjorde :)
Och jag ser att du dricker RIKTIGT kaffe nu ... inte det pulver kaffe som du har druckit förut:)
Nu kommer jag nog snart ner till stan på din lunch rast. så vi får törla lite igen ;)
kramizz

♥ Carina ♥ sa...

Nope! Jag behöver min elvisp själv ;)
Tack, jag tar gärna en kopp med mjölk i :)
Kram

Lavali sa...

Lämnar lite tassavtryck i natten när jag ändå kikar in på den fina bloggen din :)

-----------------
..::Fotobloggen om vikt och träning utan dieter eller gym::..