10 januari 2012

Snö...hmm...

-7 och oplogat på morgonen, då cyklar inte jag! Men tur att bussarna går som de ska...Och fina bollar på torget är det: 

Och så ljust och fint det är...mja...

Jag vet inte om Gustaf Fröding håller med mig? Han verkar mest frysa där han står och håller i sin penna utanför Freden, redo att notera något, kanske skriva en dikt? 
"Och här var dungen där göken gol, små töser sprungo där..." Nej, det är allt för kallt att springa omkring i kjol nu...brrr...

Fast i skrivande stund är det faktiskt 2,2 plus...

8 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag "plumsade" hem i nysnö från jobbet i morse. Det var inga stora mängder som kommit men ändå tunggått ;)
Kram

mammakero sa...

Bollarna på torget fick en vit snökant och då lyfte det snygga ett steg till, för de var snygga redan från början...!

Mimmi sa...

Han ser ut som om han har förfrusit sin arm stackars karl.
Visst är det ljust och fint nu ..det går INTE att neka till :)
Det var en härliga bilder men den första blir min favorit :)
kramizz

Unknown sa...

Kul och trevlig bild den översta. Men redan i morgon lär nog även där vara snöfritt.
Ha en trevlig vecka! /SA

Gunnar sa...

Gomorron! Plusgrader och inte några större mängder snö idag.Skalden ser lite frusen ut och några gökar har jag inte hört av ännu.

söderkall sa...

I dennna ringa kyla är det risk för att blodet sakta men säkert koagulerar och samlas i en arm eller ett ben...Det är ju Fröding ett bevis för.

Jag ser framemot Gibraltar sund med dess apor och värmen som kommer att tina upp mitt blod, synd att du inte kan följa med
med dina kameror.

Du får baka och se glad ut istället!

i stora drag sa...

Härlig vinterbild den första med bollarna blev! Ja, även vi hade vinter en eftermiddag och kväll, men nu är det ca +5 som vanligt!!

Stackars Gustav! Jag tyckte det såg ut som han fått armen i ett gipspaket, trillat omkull i snön kanske?

Hoppas det går bra på jobbet!
/Pia

Anonym sa...

Bollarna på Torget blev ju en riktigt konstverk med lite snö på;) Vackra foton som vanligt. Fröding verkar allt lite vilse, där han står - stelfrusen.
Varma kramar,
Lambergsfrua