27 januari 2012

Sovmorgon?

Hur gick det med sovmorgonen undrar ni förstås? Mjae...06.15 kan man väl inte kalla för en bra tid att vakna. Jag förstår inte varför jag inte kan sova längre än så? Jag vaknar till och så kickar min hjärna igång och börjar tänka på det ena och det andra och det tredje...och då är det kört att somna om. Nåja, jag gick upp och började sortera bilder från kameran. Här är bowlingkloten (jag hade det rosa, inte helt oväntat ;)

Att spela bowling är inte riktigt min grej kände jag...tunga klot och svårt att träffa de där vita grejorna som stod längst bort på banan (käglor?) Att inte golven går sönder är för mig ett mysterium! Jag påtog mig rollen som fotograf i stället, det var bättre :) Nästa gång ska vi spela boule, det är nog lättare. Tror jag...

Idag ska jag gå och få lite välbehövlig massage, det var länge sen, min axel är inte vad den borde vara...

Nu blir det frukost! 

13 kommentarer:

södermorgon sa...

Nä bowling är nog inget för dina "snörarmar"...fara för att du i farten följer efter klotet i liggande ställning!

Boule är nog helt klart bättre!
Du kan till och med vinna!

6.15, fy vad tidigt, att gå upp innan tuppen har galt, kuckelikuuuuu klockan är sjuuuuuu!

Ha en go fredag och helg i Karlstad
med lite lugn och ro.

♥ Carina ♥ sa...

Jag brukar ta ett lätt klot för jag är klen :)
Häftig bild, ja den skulle passa mitt inlägg idag ;)

Vad synd att du inte får sovmorgon. Det är ju så skönt!

Kram och trevlig helg!

Gunnar sa...

Bowling är kul. Jag spelade mycket i gymnasieåldern men nu är det längesen sist.

Gunnar sa...

Jag har alltid varit morgonpigg och går upp 6:30 trots att jag är pensionär nu. Men däremot är det underbart med vila efter lunchen.

Mimmi sa...

Hej och välkommen tillbaka till bloggvärlden igen ;)
Bowling..hm..jag tror jag har gjort det en gång.. för länge ..länge sedan .. så länge sedan att jag inte kommer ihåg hur det gick eller hur man gjorde ;)
kramizz

AnnaKK sa...

Då vill du inte veta hur tidigt jag är uppe om morgnarna - eller min man egentligen, men jag "sympati-stiger upp" tillsammans med honom. Eller tio minuter efter - när typ kaffet är klart! :-D

Men idag orkade jag inte med det där 04-nånting, utan sussade vidare till sex. Det är ju ändå fre-e-e-edag. :-)

Och mitt arbetspass har jag ännu så länge skjutit framför mej idag. Tanken är att det åtminstone ska vara fixat innan fredagsmyset tar vid. Ähum... Något omotiverad till det där för tillfället... <:-I

Hoppas du får en lugn, skön och vilsam helg! Utan bowling! Ha det fin-fint! :-)

Annika sa...

Jätteläcker bild. Kloten är ju faktiskt rätt tunga. Ha en fin fredagkväll.

Mimmi sa...

Dags att vakna nu ..det är fredag kväll nu ;)
kramizz

soffie sa...

skönt med massage, sovmorgon hade du verkligen inte jag ställer klockan på 9m på helger å 6,50 på vardagra så jisse att vakna så tdigt som du, bowling är en sport jag gillar, kramen

Lambergsfrua sa...

Bowling kräver starka nypor och en och annan liten armmuskel. Boule är klart lättare att spela - och roligare, tycker jag. Varför är hjärnan så pigg, när kroppen vill sova? Ett av livets mysterier;)
Kram,
Lambergsfrua

mammakero sa...

Jag är typ värdelös på bowling, men ändå vill jag vara med! Det är jättekul tycker jag!

Ninni sa...

Bowla som är så kul=) Du kunde bett att få ett barnklot..hihi.

Jepp nu kan vi spela igen..fast du vinner väl förstås=(
Men vad gör väl det, det är ju bra hjärngympa.

Härligt med massage..det ska jag se till att få minst varannan dag i Thailand.

kram kram

i stora drag sa...

Bowlat har jag aldrig gjort och sport är inget som lockar heller. :)

Läcker bild dock!

Är ingen vintermänniska heller, men man får försöka hitta guldkornen.
Ha en skön och avkopplande helg, Yvonne!
/Pia