29 augusti 2009

Den svenska räven rev en annan räv...


"Jag fångade en räv en dag, men räven slank ur näven, men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven.." En stor räv stod mitt på vägen när vi nästan var hemma. Vi stod och glodde på varandra ett tag, sen gick den och hämtade något. Mat? under en balkong och försvann mellan husen. Ett tag trodde jag det var en varg...för den var rätt stor. Men tyvärr... ;) Bilden är ju inte jättetydlig, en sekunds slutartid på frihand är inte det lättaste.. ;-)

4 kommentarer:

Mimmi sa...

var det hemma hos dig du såg den?
Jag och pia var ute en kort stund idag..men det blåste ju så in i norden .. och konstigt väder med..ena stunden sken solen nästa regnade det..sen sken solen och det regnade samtidigt..inte lätt att vara ute och fota i sånt väder:)
Funderar på om jag skall ta en liten kvälls promenad ..har inte bestämd mig än:)
kram

mammakero sa...

Vid stugan bodde en räv. Han var bästa polare med två rådjur. När de stod på ängen och betade sprang han runt dem och lekte. När de inte knappt lyfte huvudena åt honom så lade han sej ner och vilade mellan dem!
Annars brukar vi kalla ändalyckten för en räv...:
Vad får man om man cyklar Vättern runt?
Rö'räv....!

soffie sa...

Rävar är så fina men det är synd om dem som irrar sig in bland alla bilar,hoppas den räven hittade ut i skogen igen!
gonatt

Yvonne sa...

Räven visste säkert vad den gjorde! Det är ju inte så långt till skogen...