20 augusti 2009

Kustfladder...


Här kommer några bilder till att börja med...det tar ju ett tag att gå igenom dem. Vi har varit några dagar i en stuga på västkusten, i Dragsmark som ligger intill Ängön, den ön där Evert Taube bodde ibland och diktade om Johanssons tjur som jagade honom runt Ängön så han fick simma iland på andra sidan ön...några tjurar såg vi inte, men lite fredliga kor som betade och en massa insekter förstås. Sedan besökte vi Nordens Ark där de har en hel del utrotningshotade (eller uthotningsrotade som jag sa...) djur. Men det är inte de här på dessa bilder. Tror jag ;)

Fjärilar! Överst ett par blåvingar (det finns mååånga sorter!) Längst ner t.v. en Mindre guldvinge, tror det är en sån t.h också... (nu har jag en fjärilsbok och en insektsbok! Bonniers naturguider, jättefina!)

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej:)
och välkommen hem igen:)
Som jag ser har du tagit med några av allt det vackra som fanns där med dig hit:)
Vilka fina fjärilar du fick se där..lite avund sjuk är jag förstås:)
Fick du se några ormar?
vi har sett ett par stycken .men inte så himla nära denna gång:)
Hoppas du har haft det jätte trevligt och att ni hade fint väder:)
kram

mammakero sa...

Du fullkomligt pepprar oss med fina bilder! Fjärilar ligger mej närmast hjärtat för att yngsta dottern hade järnkoll på dem för ett år sedan!
Annars gillade jag svalorna, speciellt den du fångade mitt i flaxet!
Kul att ha dej tillbaka!