31 augusti 2009

Morgonpromenix...i blåsten



Här har jag slagit många flugor på smällen! Eller hur det nu är...hur många ser du?
"Om jag gömmer mig i blomman här, så hittar hon mig inte..." "Jäklar...det gick inte..."
Ibland är det nästan synd att rensa svampen, när man hittar såna här fina konstverk i naturen...
Jag såg en liten kopparödla idag på vägen. Den var död...och den hade hållit på att få bebisar! En var nästan ute och några andra låg bredvid...pyttesmå. Jag vet inte vad den/de dött av. Den såg inte ut att ha blivit överkörd (ej platt...) Men den var väldigt liten, kanske den var för ung för att få barn (eller vad heter det när ödlor ynglar av sig?) Jag ville inte ta nån bild på den, det är inte kul att fota döda djur.

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Vilka otroliga bra bilder du har fått:)
Jag fick ihop det till 7 st flugor:)
Nej det är inte roligt att fota sjuka eller döda djur.. jag blir så ledsen när jag ser sånt.
Fy tusan .. kan vi inte snart få lite sol utan storm .
ha det så gott i stan:)
kram

Mimmi sa...

Hej igen:)
såg nu att du hade skrivit i min blogg..där var du snabb:D
Va bra att du hjälpte humlan ..sånt gillar jag:)
kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

Så många härliga foton! :-)

Stackars ödlan... Jag hade förresten inte en aning om att de föder färdiga barn!? Hade garanterat gissat på att de la ägg om någon hade frågat mej om den saken. Intressant! :-)

mammakero sa...

Fina bilder, roliga pratbubblor! Jag fick det till 6 st flygfän, vet ej om alla de bevingade var flugor...
Vad tragiskt att dö halvvägs igenom "förlossningen" och ta alla "barn" med sej in i döden.