09 augusti 2009

Söndagsbilder


Stadsträdgården en söndag...himla gott med kaffe :-) och kakor. Glassen är inte min...haha!

Innan dess var vi i Mariebergsskogen och gick tipspromenad, den handlade om fjärilar...9 rätt, inte så illa! Det jag gissade fel på var om det fanns vinglösa fjärilar. Och det fanns det! Hu! En sån har jag aldrig sett, kanske finns de inte i Sverige? Någon som vet? (Snart har jag en insektsbok, och en fjärilsbok...)

Ej vinglös fjäril på en Rudbeckia. Jag fotade också en stooooor trollslända som satt på en blomma. Förmodligen sov den, för jag kunde gå RIKTIGT nära :))). Foton kommer lite senare, nu vill jag inte sitta inne vid datorn längre!

2 kommentarer:

88-an sa...

glass,mums..............jag förstår inte varför jag blivit sommartjock?

Yvonne sa...

Kära 88:a! Kanske det beror på glassmumsandet? Men snart är sommaren över, då blir du smaaaal! :)