06 augusti 2009

Det var en kväll i augusti...


Den gula augustimånen
lyser på mig från sin rymd
runt omkring den finns stjärnor
som hålls kvar av sin egen tyngd...

I kväll är det fullmåne! Fast den såg rätt full ut igår också... :-) Och det är så varmt och skönt ute, hoppas värmen stannar länge, länge...jag behöver inte ha strumpor på mig! Hurra hurra!

Alltså...om ledningen är livsfarlig, varför skulle jag kontakta den då? Man ska tydligen stå fyra meter därifrån när man kontaktar den...eller? ;)

Med många kulörta lyktor...och en liten fjäder.

Ja, så här kan det gå om man är flygfä vid vattnet...fastna i ett spindelnät är lätt gjort då!

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej:)
häftiga bilder..men den sista blir nog min favorit idag:)
Jag kan tala om att vi försatte till maribergskogen sen ..så det blev en ordentligt promenad man fick idag:)

Resa med Herbert sa...

Hej!

En vacker måne du har fotat, jättesnygg.

Och den va kul med ledningen.

Må gott, önskar Irene

AnnaKK sa...

Vilken måne! :-)

Skymtade den mellan grantoppar vid ett tillfälle igårkväll, och funderade just på om den kanske var full (såg inte hela, men det var helt klart mycket måne iallafall!). Men sen glömde jag titta efter den lite senare på kvällen... Bra att jag fick se den hos dej istället! :-)

Ha en fin dag!

Pialotta sa...

Månen var full och galen i natt.. det där kände jag faktiskt av i natt.. myrkrypen i leggen var mer än vanligt;-)
Kul du har samma kamera, då kan vi jämföra lite.. det där med inställningarna har jag inte riktigt fått fatt i ännu.. i går fick jag ställa om allt från noll igen.. Men man måste ju trixa och mixtra för att lära sig kameran;-)
ha de fint o självklart lägger jag in dig i min meny.. antingen på Fotobloggen eller Kafferastens blogg:-)
Vink vink från Skåne:-)

mammakero sa...

Gud vilka häftiga bilder!!
De där "kulörta lyktorna" var det häftigaste jag sett på länge! Vet du vad det var för bär? Hur blommorna såg ut innan det blev bär? Faktiskt fick jag en idé till en lampdesign av den bilden!!
"Jag är fast och full i min tro till dej, som ett månsken i augusti.." Började jag sjunga i torsdagskväll i stugan. Då hängde en stor full lysande gul ostmåne över trädtopparna!