02 augusti 2009

Jag har ätit en minigris!


Nu försökte jag leka AB eller Expressens sensationslöpsedlar...och få er att tro nåt helt annat än vad det egentligen handlade om. Jag åt glassen MINIGRISEN i Mariebergsskogen...det fanns rätt många sorter och det här var den minsta. Hade jag tagit den största (och dyraste) så hade jag nog fått ta med mig resterna i en doggy-bag hem... ;-) Jag valde lakritssmak (vågade inte säga att jag ville ha baconglass...)
Det här däremot är en äkta minigris! Ouppäten!
Sen fanns det riktigt små grisar. Fast de var inga mini-grisar...inte sen när de växt till sig iaf!

Lite olika sorters svin...och en liten get.

Ej humleblomster, men gott om humlor var det i dom iaf!
Stilstudier i trynen!
Det har blivit riktigt fint i Mariebergsskogen sen kommunen sålde tivolit med äppelmasken och spöktåget och gjorde ett lekland istället. Det är lite väl mycket barn där för min smak ;) men det är väl det som är meningen...

5 kommentarer:

Unknown sa...

Aha, é det en sån minigris!! Hihi, där lurade du mig allt!

Pytteälgen sa...

åhhhhhhhhhh! gud så sööööööta!!!!

Mimmi sa...

Inte lurade du mig med att du hade ätit en minigris:) jag misstänkte att det var något annat.men inte kunde jag tro att det var en glass..så visst ..du lurade mig lite där ändå;)

AnnaKK sa...

Jag gick nästan på rubriken - men bara nästan! ;-)

En sån där park måste vara rena drömmen för en fotointresserad!? Undrar hur långt en annan behöver åka för att hitta en minigris...? <:-) (Och om jag ska ha glassen "Minigrisen" får jag antagligen åka dit där du bor - för sådan har jag aldrig ens hört talas om innan! Kul idé!!!).

bjorne sa...

Har faktiskt inte varit till Mariebergsskogen på flera år men frugan och Ella var där i tisdags och hon tyckte det blivit riktigt fint där,och det nya utflyktsmålet för barnfamiljer är nog dit,Ella har varit där med sina föräldrar och kompisar ca 15 gånger i sommar,själv äter jag spädgris ibland med lite dåligt samvete,ha en bra dag,kram.