31 augusti 2009

Mystiskt...

En liten "tävling" till då: Vad är detta?

11 kommentarer:

Mimmi sa...

En melon? en sorts frukt är det i alla fall:)
hm..tror jag:D

AnnaKK sa...

Svårt!

Det första jag tänkte på var nåt av porslin, så jag får dra till med nåt som brukar vara av det materialet... En lampskärm!? 8-)

Ja, vi får se om det blir en till systemkamera i huset - maken är ju onkeligen intresserad av att fota en del han också, och det skulle ju vara kul att kunna gå ut i skog och mark tillsammans och slippa kivas om vem som ska få ha kameran först och nu och sen! ;-)

Ha en fin kväll! :-)

mammakero sa...

Min första gissning är en melon. Fast det kanske kan vara en muterad squash oxå... HAHA!!

Anonym sa...

En liten gullig melon ska det vara. Har för mej att köttet är lite orange. God.
Kram kram
12nov

Pytteälgen sa...

hm!!! jag har sett många meloner och frukter, jag är väldigt facinerad av sånt - nu ska jag inte säga för mycket, ifall jag har fel - men jag TROR att det är en PUMPA!

kram
Lisa

AnnaKK sa...

Jag får väl ge mej då ang lampskärmen, när jag ser att alla andra inte hade några problem med att identifiera föremålet som en slags frukt. :-D

Trevlig tisdag!!! :-)

bjorne sa...

Ett blad av isbergsallad tror jag,körigt nu,kram.

Yvonne sa...

Härmed utropar jag MAMMAKERO som vinnare! En squash är det (fast muterad vet jag inte ;) Trodde ni skulle gissa på ödleskinn eller nåt...drakrygg...haha! Tack för alla gissningar!

Thorbjörn sa...

Verner Meloooooon!

Amanda sa...

(kisar och scrollar snabbt förbi alla andra gissningar)
Jag tror det är nån slags baljfrukt som heter når med MÄRG!
Nu ska jag kolla vad andra sagt.

Pannlobia sa...

En grön hjärna? Det vill säga omogen, de vita är tomma celler för
hårddisken att lagra?
Har jag rätt?
Jo, det är en däggdjurshjärna!