13 augusti 2009

Prommis på Bellevue


Först kan jag meddela att ett nytt skal är på banan...jag kom precis när tåget åkte förbi (det var lååååångt) men det satt ingen apa längst bak och käkade...




Den lilla bärfisen åkte snålskjuts på snäckan! (jag placerade den inte där, alltså ;) eller så kanske snäckor är en slags lokaltrafik för småkryp? "Nästa lingonstigen!"

Ja, det var det nog...humlan sov såååå gott ;)
Hmmm, den här lilla fripassageraren såg jag INTE när jag fotade, hihi! Visst måste det vara en linslus!


Om jag vore en snäcka...så skulle jag sitta och frysa precis som den här...
Dagens lunch - en fluga (för blomkrabbsspindeln)
Det blev lite mer bilder, men dem kan jag ta en annan dag :-) Good night, sweatheart, well it´s time to go.....

7 kommentarer:

Maria sa...

Dina bilder och texter ihop är bara så bra!!!

bjorne sa...

Fantastiskt vackra bilder och vad mycket som upptäcks efter du tagit dom,undrar hur många som har bild på en bärfis som åker på en snigel,ha så bra kram.

soffie sa...

kanske tågkaptenen som strör bananskalen ;O)
å guuu va bra foton å va roliga grejjer du lyckas fota en bärfis (var det väl)som tar snålskuts av en snigel,ja bråttom hade han då inte;O9
kram

enturmedcadillac sa...

Önskar att fotografen Bernt Järnepalm d v s pappa B skulle se dina bilder, oj va han skulle prisa dem.

soffie sa...

en gosig fredag önskar jag dej!!!

mammakero sa...

HAHAHA!! Vad jag skrattade åt din linslus!!!
Vad otäckt det var med den där spindeln i sista gula blomman, den syntes ju knappt! Jag såg bara kroppen först, så gick jag tillbaka och kollade noga igen. Då hittade jag benen!!!
En sak som jag undrar över, varför hamnar alla bananskal på exakt samma ställe, när de har en hel bana att spridas på! Kommer skalen verkligen från tåget? Eller har bananmarodören mottot: Banan skall ha en hög av banan skal(l)

Mimmi sa...

Vilka underbara bilder och dina texter i dom är för härliga:)
man bara sitter och småskrattar för sig själv när man tittar och läser:)

År du säker på att det var en apa längst bak? jag tog mitt forstörnings glas och jag tyckte jag såg en där;)