28 augusti 2009

Kors i skogen!


Om ni nån gång har undrat över hur grenarna växer ut inifrån trädet, så kan ni sluta undra nu! Lite kul bilder där man ser hur grenarna sitter fast inuti. Klicka på bilden om ni vill se den större.

Jag sprang på ett dramatiskt skeende ute i skogen! En liten (nåja, mindre än honan) korsspindel satt och spelade på en sträng för sin utvalda...han tog det vääääldigt försiktigt, väntade väl på att det skulle fastna en fet fluga så hon blev lite distraherad och han kunde göra henne sin kur. Nu hade jag inte tid att vänta på det, för det fanns en hel del mygg där också som uppvaktade mig ordentligt! Jag var inte intresserad, men det struntade dom i och ville pussa mig! Eller bitas lite iaf ;-)

Fru Korsspindel.

Herr Korsspindel. Lite slankare om midjan...

6 kommentarer:

Pialotta sa...

Kors i taket så många spindlar du fångat på bild..
Kul text till:-)
Postkodsmiljonären väntar.. trevlig fredag till dg:-)

Mimmi sa...

Vilka bra bilder:) och text:)
så du hittade några kors spindlar .det blev väldiga bra kort på dom:)
jaså du ville inte bli uppvaktat av myggorna:) jag kan förstå det:)
Ha en fin kväll:)
kram

Pytteälgen sa...

Du är helt otrolig! Och jag följer ständigt din blogg. Jag förstår inte hur du lyckas men skicklig är du på det du gör - så fortsätt med det!

kram
Lisa.

soffie sa...

hua vilka läbbiga spindlar du stött på,häftiga kors naturen bjuder på,
tjohej på dej

amaira sa...

Läckert!!!!! :-D Både stubben och spindlarna. Din blog är helt underbar!!!
Tack för din kommentar förresten, på min blog.
Och så tycker jag du kan göra ett besök på vårt nystartade naturbild-forum:

http://naturbild.egetforum.se

mammakero sa...

Läckert! Jag hade ingen aning om att grenarna växer så inne i stammen! Grenarna bildade en stjärna i stammen, är det den "riktiga" skogsstjärnan? Hihi!