28 augusti 2009

Det är freeeedag morgon...

Lite bilder tagna 2006 med min Samsung Digimax500...den var inte så dålig, men det gick inte att zooma in så bra...

Eldkrassen klättrar i en tuja. Det är en perenn (ja, eldkrassen alltså). Jag har försökt att ta frön och så, men det har inte lyckats hittills. Kanske ska jag ge mig ut på en frönallningsexpedition i Stadsträdgården i höst igen ;)

Det ser ut som en panoramabild, men den är bara beskuren..hösten är vacker. Om än kylig...

Nu är det ju bara fredag morgon än så länge...men texten passade till solrosen här tyckte jag :-)

En liten larv 2006...undrar vad det blev av den sen? Fjäril eller fågelmat? Aldrig får man veta det heller...Den bodde ute i skogen iaf.

1 kommentar:

mammakero sa...

Solrosen var vacker och stor!
Bildtexten passade jättebra!