12 mars 2010

Allt?

Ordet ALLT ska man vara väldigt försiktig med att använda...för allt betyder ju verkligen allt.
Hmmm...kan man lämna tillbaka gamla strumpor och pizzarester också?
Sen på en liten lapp bredvid står det: "Skärmen kräver naket finger" Naket finger? Det låter nästan lite obscent, jag skulle nog ha skrivit bart finger. :D Detta är alltså på mitt lokala bibliotek.
En rolig sida är SKYLTAT.SE där det finns mycket kul!
Ja..den här (kråkan?) sitter på en balkong i innerstaden. Om det hade varit en hök eller uggla (fejk-dito) så hade jag förstått om man ville skrämma bort ev. duvor och annat löst folk (fåglar menar jag). Men den här kanske mer fungerar som en vette och lockar till sig parningssugna, vårrusiga fåglar? Det sitter två på balkongen under också...lika orörliga dom :D

För övrigt så går det inte att cykla på cykelvägarna här...spårigt och vattnigt och isigt är det. Blä. Jag cyklar på bilvägarna än så länge. Där är det torrt och fint...

4 kommentarer:

soffie sa...

oj varför vill folk välja sånna låssasfåglar tro?
Det går knappt att gå heller kan jag berätta det gäller att paraera mellan alla pölar + att inte slå ihjäl sig på isen!SUCK ska vi ta en tripp till Kanarieöarna igen å komma hem då allt är färdigt;)
ha en goo kväll

mimmi sa...

Så du menar att det inte var en riktig fågel som satt där .hm .. ja då kan man ju undra vad det är bra för förstås :)
Ja tänk så konstiga skyltar det finns överallt :)
Idag ..hm .. kväll har jag gjort i ordning min första smörgåstårta .. det blev en extra bit som vi testade idag . så mina barn kom hit och med en kompis och åt upp den .. så det har varit full rulle hela dagen idag och i morgon blir det också mycket då gubben fyller år :)

Anna-Carin sa...

Låter tramsigt att använda låtsas fåglar.
Härlig blogg du har // Anna-Carin

A home far away sa...

Ha en trevlig helg!

Kram Gunilla i Singapore