11 mars 2010

Dagens blomma...

18 mars förra året var redan krokusarna uppe så här långt! Dom har en vecka på sig nu att spurta... Jag har inte sett till ens en liten knopp nånstans än här, även om det kanske finns lite blomster vid en södervägg. Den här rabatten fanns (finns) utanför där min syster bodde, men jag vet inte om jag orkar gå förbi och kolla. För många minnen där och det tror jag inte jag orkar med.

Men det smälter bra ute nu i solen och smältvattnet rinner i strida strömmar nerför gatan. Och i morse var första morgonen på länge som det inte var en massa minusgrader när jag vaknade! Härligt. Jag cyklade hem igår kväll från mitt symöte, och det var rätt halt...Men det går väl an, det är värre med moddiga och spåriga cykelbanor.

Dagens ord: Kökkenmödding! (underbart ord! ;) 

6 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Har funderat på om man vågar "lyfta" bort lite snö för att se om dessa sötnosar e på väg...får nog be om översättning av dagens ord...;0)..Maria

mimmi sa...

jag har också funderat på att försöka att skotta bort lite snö ..men jag vågar inte för min rygg .. ja jag kommer också ihåg att man kunde se underbara vårblommor vid den tiden förre året

Anonym sa...

Vilken fin bild!!

Ja det lär nog dröja ett tag till innan vårblommorna vågar visa sig!

Ha det gott..kramen Ninni

Pilsnerlösa sa...

Munköl..........finns det nunnebrännvin?
Detta måste forskas i...en tur till
Vadstena kanske? ;-)

Krokusar, inga här än, det dröjer nog men det töar och det är UNDERBART!

Ha en god fortsättning med ditt kökkenmöddig. Va?

soffie sa...

du får låna böckerna av mej jag har nästan alla Tamara MCKinleys böcker,
Å härliga vår men nu har jag hört att det ska komma mer snö hoppas verkligen inte det,
Kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

Trodde först det var ett dagsfärskt foto - lite skönt på sätt och vis att det INTE var det, för då hade jag nog fått en depression! <:-) Här är det flera decimeter snö kvar över krokusarna...

Kanske ska du gå och kolla rabatten så småningom iallafall!? Som ett sätt att ta fram och bevara de minnen som är fina och trevliga och positiva? Och om inte i år så nästa vår, kanske?

Önskar dej en fin-fin fredag! :-)