07 mars 2010

Knoppningstider!

Hoppas att det inte gör allt för ont när knoppar brister...för dom här har tvekat rätt länge, men nu verkar de ha kommit så långt att de inte bara ramlar av. Det har hänt flera år nu, jag har inte lyckats med att doftrankan blommar. Men nu väntar jag med spänning...jag är väldigt förtjust i doftande blommor...
Denna doftar inte så mycket, men den är ju så vacker ändå med sina blommor...som finaste Meissenporslin är dom!
Jag har ju inte lika många matgäster som Mimmi...men en och annan blåmes kommer det hit ibland och äter!

Idag är det solsken igen...jag väntar på att det ska bli lite varmare (typ några minusgrader) så man kan gå ut lite. Jag ska följa med sambon när han ska köpa jeans på Obs. Då tar vi en promenad dit i vårsolens glans!

2 kommentarer:

mimmi sa...

Härliga bilder och det var ju vårkänslor i dom :)
Jag skall nog gå ut och fota nu ... tror jag .. det verkar som det skall bli molnigt igen så det gäller att passa på nu :)
kram

Anonym sa...

Man kan förstå att dom kalla porslinsblomma!

Hoppas nu att inte knopparna ramlar av, dom doftar underbart dom blommorna.

Ha en fin promenad i solen..kramen Ninni