08 mars 2010

Kvinnlig dag idag!

Idag är det ju INTERNATIONELLA KVINNODAGEN och vad passar bättre då en en bild med:
Kanske är det konen t.v. som man ska tolka som en manlig symbol..? Det skulle nog hr Freud göra i alla fall. Eller är det det tomma fältet under texten? ;) :D
Äntligen plusgrader ute också, även om det gärna kunde få stiga med minst 20 grader för min del...
Men i solen på balkongen börjar det titta fram några små kärleksknoppar!
Det ska också bli mycket intressant att se om rabarbern har överlevt i hinken. Jag fick den av Liten K förra året och skördade och kokade marmelad, men så kom vintern så fort och jag glömde vira in hinken i nåt skyddande...men snart visar det sig om den lever. Den får stå i solen nu och gotta sig!
Min bokskörd på bibblan...ja, jag är nog lite störd... ;) Mord och blod! Men privat är jag en fredlig och humanistisk tänkande varelse som inte tror på våld som lösning. Men det är intressant att läsa om...

Dagens ord: Dagsmeja!

5 kommentarer:

Ulla sa...

Vad härligt att få se dina vårtecken! Rabarber är överlevnadkonstnärer så jag tror att den har klarat sig

mammakero sa...

Intressant bokhög!
Härligt med dina vårtecken! Idag var det hela 4 plusgrader och värmande sol! Det känns som även jag tinar upp!

soffie sa...

spännande bokval,
Å vårtecken va härligt undrar om mina clematis har klarat den här vintern ute på balkongen?Får bara vänta å se,
ha en goo kväll

AnnaKK sa...

Stort garv ang din tolkning av manligt i översta bilden! :-D

Och din boktrave från bibblan ser ungefär ut som de jag stundom släpar hem. :-)

Rabarber brukar vara ganska tåliga, så det kanske finns en chans att den har överlevt vintern i hinken! :-) Tror det är värre för den att stå blött än att bli djupfryst, så pass på lite nu när det töar så smältvatten inte blir stående kvar i hinken och dränker plantan.

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag bara älskar ordet Dagsmeja..en liten bit varje dag..Maria