22 mars 2010

Minusgrader :(

Trots all snö som ligger kvar så kommer det knoppar under snön! Det är en slänt som ligger mot söder vid Klarälven, det lyser gult där av påskliljor på våren. Och nu har kommunen planterat ännu mer lökar lite här och var. Men igår var det inget roligt väder, snöstorm och hagel, och när det till sist sprack upp så blev det kallt och halt. Minus 7 grader i morse, så mina penseer var stela av köld, så jag tog in dom och då kvicknade dom till snart, sträckte på sina små kragar och gäspade stort och bara njöt här inne i värmen. Jag har inte talat om för dom än att jag tänker ställa tillbaka dom på balkongen... ;)
Här är det också grönt på min tallrik! Kan ni se vilken som är den äkta basilikan? ;) 
Café August i lite olika skepnader. Inte lika mycket snö förra året nej, fast det blev ju en väldigt regnig sommar. Hoppas den blir lite bättre i år! För många artister är det bokade: Melissa Horn, Dag Vag, Kebnekaise, Roffe Wikström, Hep Stars (!), Tommy Körberg, Greenfreaks och många, många fler. Så det vore trevligt med en medelhavssommar i Karlstad! Ljumma nätter och varma dagar!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon!!

Ohh stackars små penséer..

Fatet är inte turkost utan ljusgrönt och det är gammalt kommer från Arvika, ett av många fat vi ärvt!

Ha en underbar dag..lite bättre väder idag, kramen Ninni

AnnaKK sa...

Om det finns nån slags rättvisa i världen (vilket det ju i och för sej inte gör...) så måste det bli en lång varm och solig sommar! Men en massa trivsamma stunder på ställen som exempelvis det caféet som du visar bilder från. :-)

Jag lät mina penséer jag hade i fjol fröa av sej lite som de ville, så i år förväntar jag mej massor av självsådda såna överallt. Borde ju nästan kunna se lite små dylika plantgroddar nu - om de inte har förfrusit.

Tror du det är dags att så de där röda rudbeckiafröerna snart, förresten!? 8-)

AnnaKK sa...

Eller var de vita??? Hm...?

Det här kan bli spännande! Minns jag rätt sort över huvudtaget??? ;-)

Svennediggare sa...

Basilikan till vänster är oäkta!
Hepstars, ååååååååh, Svenne min favorit. När kommer de?
Inga påskliljor i sikte än....men här i söder bör vi bli först!
Ha dä gött.

mimmi sa...

Det var inte snällt .. att ta in dom i värmen och sen inte tala om att du tänker slänga ut dom i kylan igen ;)
Ja de säger ju att våren är över en månad försenat så man väntar fortfarande på den.
mysiga och bra bilder har du visat upp igen igen :)
kram :)

mammakero sa...

Vi har plusgrader nu, men det var minusgrader i natt och långt in på morgonen. Trapphuset är stans kallaste, så jag är lite nervös för pärlhyasinterna...

Ulla sa...

Sådär ja, nu är medelhavsvärmen beställd!

soffie sa...

mmm va härligt med en sommarkväll på cafe'august,Vi har fitat valborg där de senaste åren,mycket trevligt,
Bra att det har regnat idag så snön sjunker undan,
kram

mimmi sa...

har du regnat inne idag ;)
va gott med regn .. för en gång skull är jag glad över att det regnar i alla fall:)
Nu är det bara 70cm kvar av snö som skall bort från min gräsmatta .. det har nu försvunnit hela 10 cm ;)
kram

AnnaKK sa...

Plusgrader idag då??? Det är det här - och snart är snön borta! :-)