19 mars 2010

Raindrops are falling on my head

Annorlunda bild omgjord i Photoscape (jag blev inspirerad av Mimmi...) Fjädrar i Stadsträdgården en dag i juni..

Och nu regnar det här! Det var längesen det gjorde det, nederbörden har ju varit i frusen form ända sen före jul! Men det här regnet tar bra på snön. Fast nåt fotoväder är det ju inte precis. Och jag som hade tänkt att cykla till Bergvik. Nu är jag ju inte rädd för att cykla i regn precis, men man har ju haft vinterjacka på sig länge så det är lite svårt att veta vad det är lämpligt att klä på sig. För se frysa det tänker jag inte göra!

Har nu kommit halvvägs i Camera Obscura...och den är läskig...på ett sånt där krypande vis.

Sen har jag börjat virka på en mormorsruta. En alltså! :D En jättestor. Jag vet inte vad det ska bli när den är färdig, men den talar nog om det för mig. "Jag vill bli en......" ja, vadå?
En virkad filt kanske? :)

3 kommentarer:

Pialotta sa...

Regndroppar här oxså och tycker som du det är liten aning jobbigt att veta vad man ska ha på sig.. men vinterjackan(orna) finns till hands i hallen ännu.
jag måste börja virka rutor jag oxså.. nu talar jag skarpt till mig själv.. börja nån gång då;)
Trevlig fredag till dig.. nu ska jag kaffepausa med en kopp gott kaffe och hembakade frallebullar med en massa godsaker i:))

soffie sa...

å va du är duktig med handarbeten,Va spännande att få se vad det blir av den virkningen,
Jag hinner ej tipsis imorrnhåller på med en mattetenta som ska va inne på onsdag,
ha en goo fredagskväll

mimmi sa...

Den blev ju kanon snygg den fjäder ju :) jätte bra gjort :D
När jag håll på att virka och även sticka .. då gjorde jag sjal så det räckte till alla grannar som bodde runt mig ;)
samma med stickade tröjor ... men roligt var det och avkopplande att sitta med på kvällen efter jobbet :)